Az idei milánói EICMA egyik kiemelkedően érdekes koncepció motorját a Husqvarna szállította. A Norden 901 névre keresztelt jószág az adventure szegmensbe vezeti be a svéd céget.
A kiállításon valóban komoly sikert aratott a Norden 901, így a Husqvarna háza táján nem is tétlenkedtek. Ezen a héten kiadtak egy sajtóközleményt, amelyben azt tudatták a világgal, hogy a modell gyártásba megy. Ebben a fázisban talán egy picit még korai bármit is biztosra venni, de nem fogunk a szívünkhöz kapva hüledezni, ha jövő ősszel már be is mutatják a gyártásra kész változatot, majd 2021-ben begurítják a svéd túraendurót a szalonokba.
Kiváltképpen, hogy a fejlesztést nem a nulláról kellett kezdeniük. És most nem is feltétlenül arra gondolok, hogy a Husqvarnának évtizedes tapasztalata van az endurók gyártásában, ráadásul nemrégiben már az aszfaltos piacra is betették a lábukat a Svartpilen, valamint a Vitpilen 400 és 700-as modelljeivel. Hanem arra, hogy a Norden 901 egy jól ismert konstrukcióban, a KTM 890-esre hízó blokkjára és a 790 Adventure vázára épül.
És ezzel nagyjából be is zárult minden információ, ami jelenleg elérhető. A 889,5 köbcentis sorkettes blokk tehát adott, a futóművet pedig előreláthatólag a WP fogja szállítani. Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »