Jobb ha most már tényleg elfelejtünk mindent, amit eddig a Harley-Davidson motorokról gondoltunk. Jobb, ha többé nem bocsátkozunk semmilyen előzetes feltételezésbe, amikor az új kolléga elejti, hogy akad egy HD a garázsában. Ez mostantól kezdve ugyanis hivatalosan is bármit jelenthet!
Milwaukeeból ugyanis megérkezett az első túraenduró, a Pan America és az új naked motorjuk, a Bronx. Na persze mindkettő V2, ez nem is kérdés! Méghozzá a gyártó új fejlesztésű blokkja, a Revolution Max muzsikál bennük. Nehéz lett volna ennél találóbb nevet találni neki.
A Harley-Davidson új terepre tévedt, és ezt ezúttal tényleg szó szerint érthetjük. Persze a Pan America már ránézésre is egy óriási töhötöm, abból a nagyon túra, kicsit enduró fajtából. De a sajtóanyagba nem állottak Harleyék még szökkenős fotót is rakni, hangsúlyozva, hogy micsoda adventureség van itt kérem szépen. Akárhogy is, az mindenképpen elismerésre méltó, hogy az amerikaiak a saját útjukat járják és nem egy sikermodellt koppintottak le.
Persze magáról a motorról még vajmi keveset tudunk, de azért magáról a blokkról elárultak néhány dolgot. A 60 fokos hengerszögű, folyadékhűtéses V2-ről azt tudtuk meg a sajtóanyagból, hogy a tömege alacsony. Azt ugyan nem árulták el, hogy mihez képest, de adjuk meg neki.
Továbbá azt is, hogy a magas fordulatszám-tartomány igénybevételével is számoltak, valamint, hogy Revolution Max esetében a kiegyenlítő tengely szinte teljesen semlegesíti a vibrációkat. A blokk maga 1250 köbcenti, 145 lóerő a maximális teljesítménye és 122 Nm a legnagyobb forgatónyomatéka.
A Harley-Davidson az általa fejlesztett új büszkeségét, a Revolution Max motorblokkot azonban nem csak a túraendurójába rakta bele. Sokáig keringett korábban mindenféle információ az interneten, hogy jön egy hamisítatlan Harley naked, csak akkor még Streetfighternek hívtuk. Az RM erőforrás a Bronx esetében viszont nem 1250 köbcentis hengerűrtartalommal bír, hanem a nevéhez méltán 975-tel.
A blokk által leadott legnagyobb teljesítmény ebben az esetben 115 Le, a nyomatékgörbe legmagasabb pontján pedig 95 Nm csücsül. Mondjuk csúcsokhoz tartozó fordulatszámokra kíváncsiak lettünk volna, de majd jön szépen sorban az infó.
Az viszont külön örömteli, hogy a HD ismert beszállítókkal dolgozik. A Pan Americára és a Bronxra is a Brembo szállítja a radiálisan rögzített, monoblock, négydugós nyergeket. A gumiabroncsokat pedig a Michelin szállítja. Egyszerűen nincs rá szó, hogy mennyire kíváncsiak vagyunk, mit tudnak az új Harleyk a valóságban!
Cimkék:
Egy hangyányit modernizálták a Kawasaki Z900-at, ami mindent tud, amit egy modern motornak tudnia kell. Az Euro5-öt is.
Elolvasom »A BMW gyakorlatilag minden elképzelhető téren modernizálta a sport-túrázók koronázatlan királyát, az S1000XR modellt.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »