Itt van az ősz, itt van újra, na meg az EICMA. Kezdhetném így is, de inkább inkább a dolgok közepében vágnék. Indítsunk a legfontosabbal: az Euro5 kifejezéssel!
A 2020-as új modellek akkor kaphatnak típusbizonyítványt és forgalomba hozatali engedélyt, ha megfelelnek a környezetvédelmi feltételeknek. Köztük a károsanyag és zajkibocsátási normáknak. Ennek megfelelően valamennyi modell már így kerül a kiállítók színpadára a nagyközönség elé, majd tavasztól a bemutatótermekbe és a vásárlókhoz. Persze bizonyos feltételek mellett továbbra is forgalomba helyezhető néhány korábbi modell, de a gyártók már nem erre számolnak.
Négyévente van olimpia és szökőév. Ugyanilyen betonbiztonsággal kétévente megrendezésre kerül a kölni motorkerékpár szakkiállítás. Idén viszont páratlan évet, 2019-et írunk így ”csak” a milánói seregszemlére kell készülnünk. Azért a ”csak” kifejezés, mert bár október 24-e és november 4-e között tartották a Tokyo Motor Show-t, Japán nagyon, de nagyon messze van. Ott a motorok a globális vagy inkább ázsiai piacra vannak kihegyezve és mégis említést kell tennünk, mert itt nekünk Európában is fontosak lehetnek az onnan felröppenő információk.
A milánói kiállítás hivatalosan november 5 és 10 között lesz megtartva. Szerencsések azok, akik kint lehetnek. Sajnos nekem az idén sem sikerült, remélem jövőre összejön!
A Leoncino és TRK 500-as modelleket ismerjük, szeretjük. A felröppent hírek szerint 800-as blokkal szerelt kivitelek is érkezhetnek, amelyek kedvező ár-érték arányukkal az erősebb blokkra vágyó vásárlók figyelmét is felkelthetik. Plusz érkezik a TNT600 is, amelynek alig várjuk a bemutatkozását!
A bajor gyártó terveiről sok találgatás látott napvilágot az utóbbi időben. Az Európában legnagyobb piaci szegmenssel (legyártott és értékesített egységgel) rendelkező szereplő, a leginkább reflektorfényben lévő kiállító stand talán a legtöbb érdeklődőt fogja vonzani. Hogy milyen újdonságokat fognak bemutatni? Ellesett szabadalmi rajzok, titokban tesztelt (elmaszkírozott) járművek, “véletlenül” kikerült prospektusok és megszellőztetett hírek között kell eligazodnunk. De azért akad néhány újdonság, amit már biztosra vehetünk. Kisebbektől felfelé haladva, én a robogók, a C400 és a C650 modellbővülését prognosztizálom. Bármennyire furcsán hangzik egy C400GS vagy C650GS típusjelzés, gondoljunk arra, hogy mekkorát ütött a piacon a Honda crossover robogója. Az X-ADV mintáját ellesve, a GS betűkombinációval jelentősen szélesedhetne a paletta.
Viszont az elektromos kiviteleknek napról napra nagyobb létjogosultsága van, tehát még ilyen irányban is beköszönthet a változás. Az F850R és XR nagyon-nagyon valószínűleg napvilágra kerül. Ugyanúgy, akár az S1000XR. A vadonatúj modell szerepében az R18 fog tetszelegni. Mint tudjuk az erőforrása egy 1800 köbcentis, bokszer elrendezésű egység lesz. A motor három kivitelben érkezik, az alap mellett egy bagger és egy tourer névre hallgató felszereltségű példányt is bemutatnak.
A Ducati esetében tényként beszélhetünk a 2020-as újdonságokról. Az újdonságok jelentős részével nem várták meg az EICMA kiállítást, ezekről itt az Onroadon is olvashattatok már. Bár nagyon valószínű, hogy akad még meglepetés abban a tarsolyban…
A brand magyarországi bemutatóját nekem is volt alkalmam személyesen megtekinteni. A bemutatón személyesen is szerezhettünk némi benyomást a jelenlegi palettájukról, és akkor az is elhangzott, hogy az EICMA-ra is tartogatnak újdonságot. Ennek mivoltáról konkrétumokat nem árultak el, de határozottan úgy jött le, hogy új akkupakkról van szó.
Ezt a feltételezést erősíti egy nemrégiben napvilágot látott YouTube videó is, amelyben Nico Rosberg kezei közé adtak egy újgenerációs Egót. A Forma1-es világbajnok erősebb, könnyebb motorról beszélt, és a nagyobb hatótáv is szóba került.
Szeptember 23-án hivatalosan bemutatkozott az Africa Twin CRF1100L, amelyet október 24-én Magyarországon is megtekintettünk. A Gold Wing frissítésről is tudunk. Viszont többen biztosra veszik, hogy a korábban említett X-ADV tereprobogó egy 300-as blokkal új irányt vesz az agglomerációban közlekedők felé.
Japánban a CT125, a Super Cub offroad változatától volt hangos a gyártó standja. Milánóban a CBR1000RR lesz a kiemelt újdonság, amelyről már tudjuk, hogy 215 lóerős lesz. Továbbá az SH robogó frissítése mellett az NC modellsorozat újrarajzolása az, amely a figyelmemet leginkább fel fogja kelteni.
A ZH2 és a Z650 modellekről korábban már olvashattatok. Hogy a ZX-25R érkezik-e Európába, itt fog majd kiderülni. Illetve az is, hogy milyen eddig még ügyesen elrejtett modellek érkeznek a jövő évtől.
Az 1290 Super Duke R jön. Ez már biztos. A beharangozó videókat sokszor megnéztük, és néhány apróság már kiderült. Ezzel felhívják a márkára a figyelmet és még rejtegetik a kisebb modelleket, amelyekről csak találgatásaink vannak.
Csak röviden, címszavakban: 890 Duke és GT kivitelek, 500-as motorblokk amely koncepcióként mutatkozhat be, bár egy kisebb Adventure debütálására is van egy erős tippünk.
DR Big néven (és szándékosan írom azt hogy ezen a néven) kezdték el visszahozni a köztudatba a régen nagy dicsőséget szerzett modelljüket. Beharangozó kisfilmjüknek a második részét is többen kielemezték.
Hogy Katana módjára újra maszkírozva az 1000-es V-Stromot láthatjuk ismét. Vagy sem, ez rövidesen kiderül. Továbbá milyen egyéb új modelljeik, vagy a meglévők frissítései várhatóak az EICMA show-n, egyelőre hétpecsétes titok.
Yamaháék kivártak, csak most kezdték adagolni az információkat. Amiről eddig híreket kaptunk: TMAX 560, új Tracer 700, új Tricity 300, új FJR1300AS/AE.
A retró szekció, azaz az XSR900, valamint 700 új színkombinációkat kap, köztük érkezik egy RZ250 séma. Frissül a mini-hypernaked szegmens, azaz frissül az MT-03 és egy izgalmas kis MT-125 is érkezik.
Nem motorkerékpár gyártó, de mégis kétkerekűeket készítenek. Pontosabban amit készítenek az egy műalkotás. Abban az értelemben, amikor egy festményről, szoborról, akár épületről azt mondjuk elragadtatásunkban hogy ez olyan…, hogy az már szép.
A Dragster névre hallgató robogójuk 125 és 200-as blokkal érkezik. Először a kisebb modell fog hazánkba is megjelenni, míg nyár közepén a nagyobb. Addig is alaposan körbejárhatjuk. Élőben való megismeréséig, kipróbálásáig pedig számoljuk vissza a napokat. Addig is további jó EICMA várást kívánunk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »