Az ACEM, avagy a Europian Association of Motorcycle Manufacturers frissen megjelent dokumentuma egy olyan dologra világít rá, amelyet bár ismerünk, mégsem lehet eléggé hangsúlyozni. Mégpedig arra, hogy a modern autókban található önvezető rendszer nem minden esetben képes észlelni minket, motorosokat. És ez baj. Szerencsére a technológiának még van hova fejlődnie.
És nem csak egy-egy olyan csúcstechnológia hasal el, mint például a Tesla modellekben található önvezető rendszer. Egy Holland tanulmány tanulsága szerint az adaptív tempomatok egy része sem érzékeli megfelelően a kisebb tárgyakat. Például ugye a motorkerékpárokat.
“Bizonyos esetekben a modern autók nincsenek eléggé felszerelve ahhoz, hogy észleljék a motorokat. Máris történt néhány olyan eset az Egyesült Államok, de Európa területén is, amikor a modern technológia bekapcsolt önvezető módban nem ismerte fel a motorkerékpárt és ez balesetet eredményezett. Még néhány kézikönyvben is szerepel az a mondat, hogy előfordulhat, hogy a bekapcsolt rendszer nem érzékeli a kisebb tárgyakat. Közlekedésbiztonsági szempontból ez elfogadhatatlan!” – áll az ACEM közleményében.
Természetesen jelenleg ez még nem kellene, hogy problémát okozzon. A manapság elérhető, néhány önvezető rendszer még igényli a sofőr teljes odafigyelését és szükségszerű közbeavatkozását. A világ azonban afelé halad, hogy a sofőrök egyre inkább utasokká fognak válni. Hiszen azt jelenleg is látjuk, hogy az igény már megjelent arra, hogy az egyszeri helyváltoztató inkább a telefonját használja vezetés helyett.
Az ACEM közleménye erre is kitér. Mivel az önvezető rendszerek nagyon közel állnak ahhoz, hogy megléphessék a 3. szintet, azaz a feltételes automatizáció lépcsőfokát. Azaz azt, amikor a vezető már hátra dőlhet az ülésben. Tehát bízunk benne, hogy a következő generációs érzékelők már jobban fognak vizsgázni a valóságban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »