Nagyon sokan vannak a motorosok között, akik lekicsinylően beszélnek a kínai motorkerékpár-gyártásról. Hiszen az elterjedt népítélet szerint a kis ferdeszeműek csak másolni tudnak, amúgy is a kis köbcentis vérszegény motorokra szakosodtak és még hitvány anyagokból is gyártanak, így a végtermék folyton csak szétesik. Számukra rossz hír, hogy a világ változik. Vele együtt pedig a kínai motorkerékpár-gyártással is egyre komolyabban kell számolni. Kiváló példa erre a CFMoto jövőre széria gyártásba kerülő új modellje: a V.02-NK utcai harcos ezres blokkal érkezik.
A dologban igazán nagy újdonság nincs, hiszen már 2017-ben láthattuk a koncepciómotort. Akkor az erőforrással kapcsolatban még csak találgattunk. Most úgy tűnik, már ezen a téren is biztosat tudunk: a KTM 990 LC8 erőforrásával kerül széria gyártásba az agresszív masina. Amibe sokan belelátják a KTM Duke vonalait – és ez egyáltalán nem véletlen. De arról sincs szó, hogy simán “3D fénymásolás” lenne a háttérben.
A történet 2014-ig nyúlik vissza. A KTM akkor kötött partneri szerződést a kínai CFMoto gyárral. A tárgy a 125-ös, 200-as és 390-es Duke gyártása volt. Mármint a keleti régió számára. Annyira elégedettek voltak a tapasztaltakkal, hogy a 799 köbcentiméteres LC8c blokkok termelését is egy az egyben a kínai partnerre bízták. Igen, a 790 Duke, 790 Adventure, 790 Adventure R és a limitált szériás 790 Adventure R Rally erőforrásai úgy ahogy vannak, a távoli országból jönnek!
A partnerség pedig ennél is szorosabbra fűződött. A KTM házi formatervező cége, a KISKA ugyanis megkaphatta a megbízást a CFMoto V.02-NK külső jegyeinek megalkotására. Az osztrákok pedig a nagy klasszikus 990-es LC8 teljes gyártását adták át a kínaiaknak. Ezekből az alkotóelemekből állt össze a végleges, gyártásba kerülő, tényleg ígéretesnek tűnő vas. Amelynek egyetlen komoly kérdése, hogy a tanulmányból mi marad majd meg a sorozatgyártásra. Amennyiben teljes Öhlins futómű és Brembo fékek kerülnek alá, még a karbon tárcsák elmaradását is meg tudnánk bocsájtani. 🙂 Jövőre kiderül!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »