A WSBK amerikai futamának alkalmából egy igazán méltó helyen mutatkozott be a vadonat új Yamaha R1, valamint az R1M, a kaliforniai Laguna Seca versenypályán. A legendás sportmotor megújulása aerodinamikai fejlődést, Euro5 kompatibilitást és megszokott teljesítményt hozott.
A legendás Yamaha R1 megjelenését tekintve is megújult, de ez nem csupán dizájn. A tankhoz tökéletesen illeszkedő idomzatnak köszönhetően az aerodinamikai hatékonyság 5.3%-kal nőtt. Ráadásul, a MotoGP-ből ihletet merítő küllem ezúttal sem vádolható azzal, hogy csúnya lenne vagy nem elég agresszív.
A változás két ok miatt is időszerű volt. Az egyik, hogy közeledik az Euro5 környezetvédelmi normák életbe lépésének a határideje. A másik, hogy az R1 2015 óta gyakorlatilag érintetlen, így egyébként is eljött az ideje. A 998 köbcentis motorblokk teljesítménye: 200 lóerő. Azaz egy szemernyit sem kevesebb, mint eddig volt.
A magnézium kerekeket alura cserélték, előre pedig 43 milliméteres Kayaba csillapítást kapott. A szalonból Bridgestone Battlax RS11 abroncsokon tolhatod ki, az elektronikai ápdétnek pedig része az IMU segítségével működő kanyar-ABS.
Továbbá olyan finomságok várják a leendő tulajdonost, minthogy az új TFT kijelzőn keresztül három fokozatban lehet beállítani a motorfék erejét. Az új rajtelektronika 9000-es fordulatnál és 41 fokos gázállásnál aktiválódik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »