Kaptunk egy terjedelmes sajtóanyagot Hondáéktól, amelyben részletesen vázolják azt, hogy milyen változásokon estek át az új CRF modellek.
Ebből az derül ki, hogy a gyártó elsősorban a CRF250R-re büszke, ami megkapta a 450-es nagytesó vázát, futóművét és a Honda Állítható Nyomatékszabályzót, azaz a HSTC-t. Az L, a Rally és a 450L változatok pedig új színeket és grafikákat kaptak.
A fejlesztés gyümölcseként a CRF250R-t is a zászlóshajóként aposztrofálható CRF450R szintjére hozták Hondák szerint. Köszönhető ez annak, hogy a 2020-as modellváltozat is átesett a futóművet és erőforrást érintő változtatásokon. Azaz a motor még kezelhetőbbé vált.
A blokk 4%-kal nagyobb csúcsteljesítménnyel és 8%-kal nagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Ennek jegyében vehemensebben kell húznia az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A mérnökök megváltozatott dugattyúval és hengerfejjel, optimalizált szívó- és kipufogócsatornákkal, valamint átrajzolt vezérműtengely-bütykökkel álltak elő. A a 2. és 3. sebességfokozat közötti áttétellépcsőt kisebbre vették, és új, kisebb súrlódású bevonattal látták el a 3. és 4. fogaskerékpárt, hogy még kifinomultabbak legyenek a kapcsolások. A megújult erőforráshoz új, váltófokozatonként egyedi befecskendezési térképet írtak, melyek a CRF450R-nél szerzett tapasztalatokon alapulnak.
Az új váz és lengővilla a súlycsökkentésben is szerepet játszik, de a stabilabb útfekvéshez és a pontosabb kanyarvételhez is hozzájárul. A kis sebességű összenyomódásnál feszesebb rugózóelemek a gyorsítások és lassítások során teszik magabiztosabbá a modellt.
A modernebb grafikákkal érkező, 2020-as CRF250R vadonatúj, különleges alapanyagú hátsó fékbetétekkel áll rajthoz, amelyek nagyobb fékerőt és élettartamot ígérnek, és feleslegessé teszik a féktárcsa körül ezidáig alkalmazott védőburkolatot. A CRF250R újításait a 2020-as CRF250RX is megkapja.
A tavalyi teljesítményfokozó módosításokat követően idén a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), a HRC rajtelektronika és a változtatható befecskendezési térkép jelent újdonságot a CRF450R és CRF450RX modelleken.
A 2020-as modellváltozaton háromállású kipörgésgátló (HSTC) minimalizálja a tapadásvesztés kockázatát. Ez a rendszer nem használ forgási sebességet érzékelő szenzort a hátsó keréknél, helyette a fordulatszám-változásokat, illetve azok tempóját figyeli, s akkor lép közbe, ha az előre meghatározott tartományon kívül esnek a mért értékek. A motor leállítását követően a HSTC nem áll vissza alaphelyzetbe, megmarad a beállított fokozatban, és akár ki is kapcsolható, ha a motoros teljes arra vágyik.
Miként a 250-es CRF-ek, a CRF450R és a CRF450RX is fejlettebb, nagyobb fékerőt és élettartamot ígérő hátsó fékbetétekkel, valamint új grafikákkal mutatkoznak be. A közúti használatra is befogható, tavaly bemutatkozott 450L szintén új – közöttük a Stealth Black fantázianévre hallgató fekete – fényezést kap.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »