Mintegy tíz évvel ezelőtt, 2009-ben rettenetesen nagy port kavart az, amikor a Dakar terepralit az afrikai kontinensről Dél-Amerikába költöztették. Akkor a váltást az indukálta, hogy Mauritániában terrorveszély volt érvényben. Legalábbis ez volt a hivatalos kommunikáció. Azonban tíz év után az új befogadóországok is kiábrándultak a versenyből, hiszen sem Bolíviában, sem Chilében nem lett tőle kolbászból a kerítés.

A verseny végül egyfajta válságba sodródott, és 2019-ben már csupán egy ország, Peru vállalta fel a rendezéssel járó tennivalókat. Chile, Ecuador és Bolívia viszont nem tudott megállapodásra jutni a verseny szervezőjével, az ASO-val.
Szaúd-Arábia és a Közel-Kelet viszont nyitottnak bizonyult a verseny megrendezésére. A hivatalos bejelentés ugyan még nem történt meg, de már egyfajta nyílt titokként bekerült a köztudatba.
A megkötött, öt esztendőre kiterjedő szerződés leszögezi, hogy a versenyek eleinte Szaúd-Arábia fővárosából, Rijádból indulnak majd. A legjobban a fejleményeknek nyilvánvalóan Nászer el-Attija raliversenyző (és mintegy mellesleg sportlövő olimpikon) örült, aki ki is fejtette a motorsport.com portálnak, hogy katari otthonából 30 perc alatt ott tud lenni, szóval neki nem lesz ismeretlen a helyszín.

A legnagyobb kérdés a Szaúd-Arábiával kapcsolatban az, hogy az ország képes lesz-e lekezelni a versenyre érkezők tömeges vízum kérelmét, valamint az, hogy felül tud-e emelkedni a sport a politikán és a berögződött, konzervatív szokásokon. Az országnak ugyanis fel kell készülnie arra, hogy lesznek női versenyzők, csapattagok, szervezők és újságírók. Azonban ha ez sikerül, akkor változatos, izgalmas tájak és vélhetően nagy hőmérsékleti ingadozás vár a januári verseny résztvevőire.

Cimkék:
A Harley budapesti főhadiszállásán is beköszöntött a csodaszép tavasz. Bulival, felvonulással és tesztmotorozással készülnek a szezonnyitásra.
Elolvasom »Jani vagyok, az utak és a kommentek királya. Most pedig elmesélem nektek egy napomat, hogy megtudjátok, milyen egy igazi motoros élete.
Elolvasom »Megérkezett a vadabb, kalandvágyóbb testvér: a Cromwell 1200 X, amely nem pusztán új színt, hanem új karaktert is hoz a családba, de miben más, mivel tud többet, és hogyan áll helyt a klasszikus alapmodell mellett?
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »