A Triumph Street Triple-ben debütáló sorhármas erőforrás két dolog miatt vált ismertté. Az egyik, hogy a korábbi CBR600RR-ből származó blokkokat idén a 765 köbcentis brit szívekre cserélik a Moto2-ben. Ezeket az új egységeket már most vasárnap láthatjuk a gyakorlatban. A másik pedig, hogy rettenetesen imádják a motorosok. Talán nincs olyan tulaj – vagy egyszeri motorpróbáló -, aki ne magasztalná az egekbe. Tehát nem csoda, ha a Triumph háza táján megfogalmazódott az ötlet, hogy építsenek köré egy új Daytona 765-öt.

A brit motorgyártó vállalat háza táján korábban azt nyilatkozták, hogy csak akkor kezdenek bele egy új Daytona 765 gyártásába, ha úgy látják, hogy tutira lesz rá kereslet. Szerencsére úgy látszik, hogy az elemzők arra jutottak, hogy érdemes belevágni a projektbe. A Street Triple úgyis mindenkiből kihozza az állatot.
Február elején már eljuttattak a brit médiának néhány „véletlenül” lencsevégre kapott fotót a prototípusról, de most ennél egy kicsivel többet kaptunk.
Az alábbi videót a Blackhat Motorcycles műhely Facebook oldala osztotta meg. A kisfilmben a készülő Daytona 765-öt láthatjuk, egyelőre anyaszült meztelenül. A teljesítménymérő padon futott eredményeket sajnos nem mutatják. A Street Triple-ben ugyanez a motorblokk 113 lóerőt tud 11.250-es fordulaton, valamint 73 newtonmétert ad le, ha 9.100-at forog a főtengely percenként.
Azonban a Moto2-es projektnek köszönhetően számíthatunk néhány változásra. A hengerfej, valamint a vezérműtengely szinte biztosan megváltozott formában kerül az idomos motorba. A Daytona 765 fullos változata Öhlins Nix30-as villákat fog kapni, az első kerekek pedig a legújabb Brembo Stylema féknyergeket.

Cimkék:
Idén végre kezdetét veszi az elektromos motorok világbajnoksága, a MotoE World Cup. Jöjjön néhány izgalmas részlet a gépről és a mezőnyről.
Elolvasom »A MotoPartsShop kínálatában szereplő ICON cuccok mindig is üde színfoltot jelentettek a motoros ruhák között. Nézzük idei kabátjaikat!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »