Nagyon sok motoros van, aki nem engedheti meg magának a drága felszereléseket – ugyanakkor a biztonságból nem akar túl sokat áldozni. Talán jobb alsó-középkategóriás árfekvésben beszerezni bukót, kabátot, nadrágot, gerincvédőt, csizmát – azaz teljesen felöltözni -, mint venni egy drága bukót és sima farmerben száguldozni a szerpentinen. Persze vannak azok is, akik a használt holmikra esküsznek – de azért csak jobb elsőként felvenni egy sisakot, mint más után. Hiszen így érheted el, hogy az teljesen a te fejformádhoz igazodjon – és a bélés is tuti így lesz a legtisztább. Aki tehát nem túl drága és új fejvédőt keres, annak érdemes lehet az olasz Kappa bukóit is számításba venni – mi most közülük két népszerű kategóriába tartozó típust szeretnénk bemutatni.
Kezdjük a KV30 névre hallgató modellel, amely a ma egyre népszerűbb, sildes-plexis kategóriába tartozik. A fazon alapját a motocross sisakok adják. Azoknak azonban a legnagyobb “hibáját” – az aszfaltos utak során a cross szemüveg viselésének kellemetlenségét – igyekszik kiküszöbölni. Vagyis kapott egy olyan plexit, mint egy normál zárt bukó. Ugyanakkor az áll-rész a terepre tervezett társakhoz hasonlóan elég messze van az arcunktól. És természetesen ott trónol a tetején a sild, amely itt ugyan elvesztette eredeti funkcióját – a crosspályán előttünk haladó motorok által feldobált sár ne az arcunkba hulljon -, de a napsütés ellen még mindig nagyon jó szolgálatot tesz.
A Kappa KV30 minden szempontból egy elfogadható sisak. A vizor csak a két szélső állásban rögzül, de már elő van készítve a páramentes motorozást biztosító PinLock fogadására. (Természetesen ezt az EuroMotor üzletében be is pattintják neked, ha igényled.) A bélés átlagos anyagú, de kivehető és mosható. Kényelmes felvenni, jól illeszkedik a fejre. A csat a ma leginkább elterjedt ricnis szerkezet, amelynek előnye a szoros zárhatóság, hátránya pedig, hogy főleg terepmotorozáskor hajlamos nyomni és irritálni az ádámcsutkát. Hölgyeknek ez utóbbi probléma nem lesz zavaró… Szellőzőnk van az állon és kettő a tetőn, illetve a sisak természetesen rendelkezik beépített és lehajtható napszemüveggel is.
A kérdés már csak az, hogy milyen gyakorlati tapasztalatokat szereztem vele. Nos, szinte minden területen az átlagos és élhető jelzőket adnám neki. Az arc előtti hely valóban nagyon kellemes motoron is. A plexi jól záródik, a szélzaj is elviselhető. Biztosan nem lesz egy halk sisak – de ebben az árkategóriában ezt nem is érzem elvárásnak. Mindössze két negatívumot fedeztem fel: a szellőzés lehetne hatékonyabb, valamint a napszemüveg számomra nem nyúlt le kellően mélyre. Mindezekért azonban kompenzál az árcédula: az EuroMotor üzletében alapszínben 44.000.-, míg a némileg vagányabb dekor fényezésekkel 47.000.- forintba kerül. Ennyit pedig abszolút megér!
Azon motorosok azért még többen vannak, akik kizárólag aszfalton használják kétkerekű kedvencüket. A sportos gépek tulajdonosait leszámítva sokaknak praktikusabb viselet a felnyitható állrészű bukó, hiszen ebben pár falatot enni-inni, vagy éppen tankolás után a kúton fizetni is lehet úgy, hogy nem kell lebányászni a fejről az egész holmit. Persze a flip-up rendszerű sisakoknak közismertek a “hátrányaik”: némi többlet tömeg, illetve ha ilyet hordasz, tuti fogsz felnyitott állal is motorozni – akkor meg kevesebbet véd egy alapból nyitott társánál is. A kényelem mégis sokakat erre visz el – nekik pedig érdekes alternatíva lehet a Kappa KV31 nevű modellje.
Minőségét tekintve igazából nehéz belekötni, pedig a végére hagyott slusszpoén – az ár – itt még sokkal izgalmasabb lesz, mint sildes márkatársánál volt. A KV31 az alsó-közepes kategóriába sorolt hasonló fejvédőknél általánosan megszokott bő 1,6 kilót nyomja a mérlegen. Héja thermoplastic, biztonsági szintje pedig nyilván megfelel a szabványokban előírtaknak. Ami roppant szimpatikus volt benne, az egyrészt a meglehetősen nagy plexi, másrészt a hihetetlenül kellemes anyagból készült bélés. A plexi itt sok fokozatban tud rögzülni – így kicsit tudsz “szellőztetni” menet közben -, illetve zárt állásában egy kis retesz külön fixálja. Érdemes megemlíteni az állrész egykezes nyithatóságát és könnyű, precíz záródását is. A mikrolock rendszerű csat és a beépített napszemüveg alap.
A menet közbeni tapasztalatok terén én kicsit rosszabbra számítottam, mint a sildes túraenduro társ esetében – hiszen nehezebb is a sisak, illetve a felnyitható bukók általában zajosabbak szoktak lenni. Némi meglepetéssel szolgált, hogy a kettő közül ez volt a halkabb – az egész szélzaj-szint és -tónus is kellemesebbnek tűnt benne. (Persze ezt mindig a saját motorodon magadnak kell kipróbálni, hogy biztosra menj!) A napszemüvegje is mélyebbre jött le – itt nem vágta ketté a látómezőmet, hanem teljesen korrekt volt. Egyedül a három nyílásos szellőzés hatékonysága nem hatott meg túlságosan. Ezen azonban végképp nagyon könnyű túltenni magunkat, ha meglátjuk az egyszínű változatok 37.000.-, illetve a többféle kellemes megjelenésű dekor kivitel 39.500.- forintos árát! Ennyit garantáltan nagyon megér!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »