A félidőnél esedékes pihenőnap előtt még egy úgynevezett maratoni szakaszra is sor kerül a Dakar Rally-n. Ennek annyi a lényege, két versenynapot a szervizcsapatok nélkül kell megtenni a mezőnynek. Magyarul a 4. és az 5. szakasz közti pihenőre a segítők oda sem mehetnek, illetve a motorjukat maguk szervizelők nem kapják meg szerszámos ládájukat sem. Ráadásul a gumikat is leplombálják, hogy véletlenül se lehessen észrevétlenül cserélni. Vagyis ésszel kell menni, hogy a technika kibírja.
Ráadásul egyáltalán nem volt laza a negyedik nap sem. Összesen 509 kilométert tettek meg a motorosok, amelyből 351 volt gyorsasági szakasz. Nagyon változatos terepen vezetett keresztül: volt egy kevés “rendes” sivatag, de rengeteg köves-sziklás és igen kemény terep is szerepelt benne. Nem beszélve a rengeteg fash-fash-ről, ami egy keménynek kinéző, de valójában nagyon apró szemű homok. Állítólag elég trükkös, amikor motorral ráfut az ember. Közben persze mindenki igyekszik jól navigálni és a technikával való spórolás mellett még amennyire lehet, gyorsan is haladni. Nézzük, kinek hogy sikerült ez tegnap.
Kezdjük a nap nagy nyertesével. A harmadik napon nagyot hibázó, és így az összetett harmadikról a hetedikre visszacsúszó amerikai Ricky Brabec iszonyatosan nagyot motorozott. Mint elmondta, ez a terep nagyon feküdt az ő crossos múltjának, így aztán újabb szakaszgyőzelmet könyvelhetett el. Ráadásul mögötte úgy alakult a sorrend, hogy éppen az összetettben jól álló versenytársainak akadtak komolyabb gondjai, így Brabec egy mozdulattal vert helyzetből az élre röptette a Honda piros versenygépét. Tehát még van remény…
A harmadik nap után vezető és addig nagyon kiegyensúlyozottan motorozó Pablo Quintanilla azonban nagyon szenvedett a speciál második felében. Volt, hogy csak huszadikként haladt át egy ellenőrző ponton, végül pedig a 14. helyen futott be, de Brabec mögött húsz perces lemaradással. Így vissza is esett a második helyre, vagyis megnyugtatónak tűnő előnye a múlté lett. Érdekesség, hogy a Honda most már élmenőjéhez hasonlóan nagyot motorozó címvédő Matthias Walkner másodiknak jött be a maraton első napján, ő mégis csak egy helyet tudott javítani az összetettben. Most a hetedik – viszont az időkülönbségek nagyon összerázódtak: neki “csak” 9.5 perc lemaradása van a vezető Honda mögött.
Akik jelenleg nagyon kiegyensúlyozottan teljesítenek, az a másik két gyári KTM – San Sunderland és Toby Price -, valamint a Yamaha nyergében Adrian Van Beveren. Ők még idén nem nyertek szakaszt, de nagyon tűzközelben vannak mindhárman – érdemes figyelni rájuk. A harmadik napot megnyerő másik Yamahás, Xavier De Soultrait is súlyosan visszaesett – de éppen tegnap láttunk rá több példát, hogy a húsz perces hátrány itt bármikor ledolgozható. Csak kicsit kínlódni kell az előtted haladóknak. És ha a videóban megnézitek úgy három perc környékén Sam Sunderland szenvedését egy köves katlanban, akkor érteni fogjátok: itt bármikor bármi megfordulhat… A maraton második napján pedig a technikák terén is történhetnek csodák!
A román színekben induló egyetlen magyar motoros, Emanuel Gyenes – vagy ahogy mindenki ismeri, Mani – sérülése ellenére nagyon szépen halad. Tegnap végig az ötvenedik hely körül motorozott, és pontosan összetett 50.-ként is ért célba. Mivel azonban ő a különösen kemény Original by Motul (más néven Malle Moto, vagyis szervizháttér nélkül induló) 35 nevező között volt, saját kategóriájában második lett. Abszolút összetettben is elég stabilan tartja magát, mert a 4. nap végén az 51. – ami öt héttel a rajt előtt csúnyán eltört és műtött karjával több mint gyönyörű eredmény.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 03:40:30 | 00:00:00 |
2 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:06:19 | 00:00:00 |
3 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:07:07 | 00:00:00 |
4 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:13:29 | 00:00:00 |
5 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 00:13:35 | 00:00:00 |
6 | 2 | P. GONCALVES | HONDA | 00:13:36 | 00:00:00 |
7 | 11 | S. SVITKO | KTM | 00:14:10 | 00:00:00 |
8 | 10 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 00:14:33 | 00:00:00 |
9 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:15:40 | 00:00:00 |
10 | 63 | L. SANTOLINO | SHERCO TVS | 00:17:02 | 00:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 12:33:00 | 00:00:00 |
2 | 6 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 00:02:19 | 00:00:00 |
3 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:04:22 | 00:00:00 |
4 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 00:07:45 | 00:02:00 |
5 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:08:56 | 00:00:00 |
6 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:09:01 | 00:00:00 |
7 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:09:31 | 00:00:00 |
8 | 2 | P. GONCALVES | HONDA | 00:20:45 | 00:00:00 |
9 | 18 | X. DE SOULTRAIT | YAMAHA | 00:22:00 | 00:00:00 |
10 | 11 | S. SVITKO | KTM | 00:28:09 | 00:00:00 |
fotók: Dakar.com, race-dezert.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »