Számtalan szemléletbeli ellentét merülhet fel motoros és motoros között. Japán vagy európai? Túraenduró vagy cruiser? Motorozzunk télen is, vagy inkább ne? Ó, és még megannyi fontos témában lehet vérre menő vitákat folytatni este egy sör mellett – vagy éppen csak a Facebook chat ablakában. Egy dolog azonban biztos. Az alagút pontosan ugyanazt jelenti mindenkinek, aki két keréken közlekedik: gázfröccsöt. Tudják ezt a srácok a KTM háza táján is. Így kimaxolták a témát. Ráeresztettek egy megnyitás előtt álló szakaszra egy RC16-ot.
A szerencsés pilóta, aki megvalósíthatta minden belsőégésű motor hangjáért rajongó álmát a portugál Miguel Oliveira volt, aki az előző két szezonban egy harmadik, majd idén egy második helyet szerzett a KTM-nek a Moto2 mezőnyében. Jutalom gyanánt pedig be is húzhatta a lehetőséget, hogy 2019-ben a már KTM-re váltó Tech3 csapatban átvegye Johann Zarco megüresedett helyét.
Apró érdekesség, hogy lévén ez egy igazi off-season esemény volt, az osztrák A9-es autópálya nem nyújtott éppen ideális körülményeket ahhoz, hogy versenygumikat használjanak. Bár erről nem szól a fáma, de a csupán 1-2 fokos hidegben úgy látszik, hogy Michelin Power RS abroncsokat használtak a racing slick helyett, hiszen azoknak esélyük sem lett volna arra, hogy elérjenek egy biztonságos üzemi hőfokot.
Csupán egyetlen kifogásunk van a fentebbi videóval kapcsolatban. Méghozzá az, hogy ebből a hang+alagút kombinációból sokkal, sokkal de sokkal többet is el tudott volna viselni a lelkünk. Lássunk cserébe néhány fotót.
Cimkék:
Vérbeli brit oldschool gép prototípusát mutatta be a Herald. De a távol-keleti tőke csábításának ők sem tudtak ellenállni.
Elolvasom »Igyekezzünk a lehető legrövidebbre venni a holtszezont! Ezért 31-én rövid földutas évadzáró, majd másnap rögtön jön az évadnyitó is!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »