Hirtelenjében csupán két olyan területe jut eszembe az életnek, ahol a vibráció jelentős szerephez jut. Az egyik iránt bár őszinte hódolattal rajongunk, mégsem tekinthetjük az Onroad.hu fő profiljának. A másik viszont a motorozás. Pontosabban a motorozás élménye. Ez az, amiben a Harley-Davidson gyakorlatilag verhetetlen (bár tapasztalatom szerint a BMW RnineT Scramblere is elég jól adja az ember alá a lovat), a közmegegyezésen alapuló félelmek szerint viszont a jövő elektromos motorjai nem fognak nagyot villantani ezen a téren. A megoldás: vibráló dzseki. Bár erre a lehető legjobb indulattal is csak azt tudom mondani, hogy nem vagyok ezen út létjogosultságáról meggyőződve.
A felszerelés lényege, hogy a telefonok rezgéséért felelős szerkezethez hasonlót építenek a ruhában lévő hátprotektorba. A dzsekit kifejezetten a saját motorjukhoz, az Arc Vectorhoz fejlesztik, de ha valamilyen rejtélyes oknál fogva mégis sikere lenne a találmánynak, akkor más elektromos motorokhoz is könnyen le lehetne gyártani.
A vibrátor Wi-Fi jel segítségével létesít kapcsolatot a motorral. Így a gázállástól függően különböző intenzitással tudja küldeni a jeleket a sofőrnek, mindezt azért, hogy a benzines motorok esetében megszokott élményhez hasonlót generáljanak.
Mindezek ellenére maga a fejlesztés mégsem teljesen marhaság. Tudniillik van a cuccnak egy felhasználási lehetősége, ami kifejezetten hasznos lehet. A fejlesztők arra utalnak, hogy az is hamarabb tudatosul benned, amikor a telefonod rezeg a zsebedben, minthogy hallanád a csörgést. Így arra gondoltak, hogy szenzorok segítségével egy kifejezetten hatékony holttér-figyelőt lehetne építeni. Gondolj bele: a kabátod “szólna” sávváltás előtt, hogy óvatosan, mert van ott valami. Biztosan megelőzne néhány meredek szituációt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »