“A Jawa motor drága kincs, jó ha van, de jobb ha nincs” – így szólt a régi mondás? Én egészen egyszerűen túl fiatal vagyok hozzá, hogy megmondjam. Hiszen ezt a mondókát hallottam már ugyanígy Riga mopeddel, Jawa Mustanggal, Verhovinával és Csepel motorral, de nem kell sokat böngészni az interneten, hogy Trapper farmerrel vagy Polski-Fiattal kapcsolatban is találjunk rá példát. Na de vajon fogjuk ezt még mondani a jövőben? Jelen állás szerint nem valószínű, de azért érdemes vetni egy pillantást az új “cseh” gépekre.
A Jawa ugyanis újjéledt. Ez persze nem a legmegfelelőbb kifejezés arra ami történt, hiszen a cseh brand motorjait már a 70-es években is gyártották Indiában Yezdi néven, egészen 1996-ig bezárólag. A Mahindra annak jogutódjától vásárolta meg a nevet két évvel ezelőtt és lám: meg is van az első új motor. Pontosabban az első három új motor.
A YouTube-on is közvetített eseményen a márka három változatban mutatta be az új motorjait Indiában. Az egyszerűen csak “Jawa” néven bemutatott modell mindenkinek ismerős lesz.
Krómozott tankjával, lámpabúrába integrált kilométerórával és azzal a meggypiros fényezésével, amit mindannyian ismerünk szinte önkéntelenül fogja megdobbantani mindannyiunk szívét. Hiába, genetikai szinten égtek belénk a régi 250-es és 350-es formái.
A Forty-Two hasonlóan hozza a 70-es évek retró hangulatát. De a sportosabb ülésével, alacsonyabb és szélesebb kormányával, rövid sárvédőjével egészen más húrokat pendít meg bennünk. A két motor erőforrása egy 293 köbcentiméteres, 27 lóerős egyhengeres DOHC, amihez 6 sebességes váltó jár.
Ám akad még egy harmadik motor is, a Perak, amiről lerántották a leplet. Nem csak a retró éli virágkorát, így bemutattak egy bobber stílusú vasat is, de már 334 köbcentis motorblokkal és 30 aszfaltszaggató lóerővel. Újonnan 650’000 forintnak megfelelő áron fogják árulni őket, de nem az európai piacon, hanem egyelőre csak Indiában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »