A motoros háti pakkok java része ugyanazon sémára épül. Van egy fő rekesze meg néhány melléktárolója, illetve kell rendelkezzen olyan keresztirányú szíjakkal, amelyek a két vállpántot egy csupasz motoron nagy tempónál is összefogják. Utóbbi nélkül ugyanis a menetszél könnyen lerántja a hátadról az egészet. Meg persze vízálló is kell hogy legyen – a legtöbb gyártó ezt egy kívülről ráhúzható burokkal éri el. Az ICON Dreadnaught hátizsák azonban a megszokottnál sokkal több innovatív és praktikus megoldást vonultat fel – érdemes megismerni!
Kezdjük a legfontosabbal, a vízállósággal. Hiszen ha az ember akár laptopot, akár iratokat, akár száraz ruhákat visz magával – és ha nincs más tárolórekesz a motoron, az egyetlen jó lehetőség erre a hátizsák -, azok nem kaphatnak nedvességet a legnagyobb esőben sem. Hiába tart az egész nap. A csomagra húzható külső nejlon védők esetében ez bizonyos ideig jól működik, ám idővel a lezáró gumiborítás mellett a menetszél besodorja a cseppeket. Amelyek aztán végül akár az értékes tartalomig is el tudnak jutni.
Videónkban a hátizsák minden részletét megtekintheted
A Dreadnaught esetében ez nem történhet meg. Az Ortlieb által kifejlesztett zárómechanika biztosítja a valóban korlátlan vízállóságot. Legalábbis a legnagyobb, 20 literes rekesz esetében. A hátizsák külső rétege itt sem vízmentes, azonban a fő tároló vastag nejlonból készül, teteje pedig egy összetekerős mechanizmussal csukódik. Amikor ezt háromszor szorosan összetekered, teljesen víz- és légmentes lesz. (Nem véletlenül használják a bringás futárok is ugyanezt a rendszert.)
A légmentesség nagy előnye, hogy amikor kevés holmit teszel bele és bezárás előtt összenyomod az egész táskát, abba zárt állapotban tényleg semmi nem jut be. Így viszont nem is “fújódik fel” – vagyis vékony marad! Amikor megtömöd, akkor persze meghízik – viszont ilyenkor 20 liternyi hasznos holmi fér a tökéletesen vízmentes központi rekeszbe. A zárás-nyitás ugyan valamivel körülményesebb, mint egy cipzár rángatása – viszont örökké tart és sose romlik el.
A Dreadnaught tartalmaz még néhány hasznos tárolóhelyet. A front részen van két kisebb zseb, amelyek egyáltalán nem vízállóak – ide kulcsot és egyéb, nedvességre nem érzékeny apróbb cuccot lehet tenni. Ugyanitt találunk egy kis tasakot, amelyben az ICON egy szerszámos tárcát helyezett el. Legalábbis tárcának néz ki, viszont a belseje kimondottan szerszámok fogadására van kialakítva.
Hátul pedig egy nagyobb, de lapos zsebet találunk, amelybe akár egy, az amerikai márkánál szabványosított D3O gerincvédőt is elhelyezhetünk. Persze én például ezt soha nem tenném a hátizsákomba a kabátom helyett – de hát nem vagyunk egyformák. Ugyanez a rekesz egyébként camel bag – azaz ivós hátizsák-betét – fogadására is alkalmas. Ami már sokkal praktikusabb felhasználási mód – ráadásul jó sok folyadékot magunkkal tudunk vinni és folyamatosan pótolni a veszteségeinket. Ez pedig igen lényeges!
A bevezetőben említett vállpánt-rögzítés terén is van jópofa és átgondolt megoldás. Egyrészt a pántok is nagyon szélesek, és az ő belsejükben is egy nagyon vastag és puha anyag biztosítja a fájdalommentes “cipelést” abban az esetben, ha agyig terheljük a Dreadnaught-ot. Ugyanilyen kellemes anyag van a hátrészen is elhelyezve – így ott sem fog nyomni, ahol felfekszik a kabátunkra.
A vállpántok stabilan tartása is teljes mértékben ki van pipálva. A deréknál egy egészen komoly férfi-tekintéllyel rendelkező pilótákat is körülérő, sima csatos pánt rögzíti, míg mellkasnál egy Fidlock® fantázianevű mágneses zárral pattan össze a heveder. Ennek működése a videóban látszik igazán jól. A lényeg, hogy nagyon könnyen zárod – tényleg oda sem kell nézni -, kinyitni viszont csak olyan irányú mozdulattal lehet, ami véletlenül nem fordulhat elő. Vagyis atombiztos – mehetsz csupasz géppel négy kilóval, ez tartani fog! (Te már nem…)
Az egész holmi tehát nagyon ötletesen és igazán jól használhatóan van felépítve és nagyon minőségi kidolgozású. Két színben érhető el – a bemutatott piros mellett egy kicsit diszkrétebb fekete is létezik belőle. Nekem a feltűnőbb szín jobban bejön, de kinek mi… A fényvisszaverő betétek nagy száma persze a feketét is viszonylag jól észlelhetővé teszi sötétben. Amennyiben megtetszett az ICON Dreadnaught, személyesen is megtapogathatod a MotoPartsShop.hu üzletében – ahonnan természetesen akár be is szerezheted.
Fotók: www.rideicon.com. Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »