Bradley Ray neve ismerős lehet a brit Superbike liga rajongóinak. A most 21 esztendős pilóta 2011 óta indul a hivatalos brit bajnokságokon – na persze, ha nem számoljuk azt, hogy gyakorlatilag togyogós korától kezdve húzza a gázt. Ült már Moto3 és Moto2-es motorokon is, jelenleg pedig a Hawk Racingnél versenyez egy GSX-R1000 nyergében és idén két versenyen is elsőként futott be. De mint tudjuk, motorozásból sohasem elég és egy motorversenyzőnek is lehetnek megvalósításra váró álmai. Neki például az, hogy egy szép napsütéses időben elmehessen motorral csak úgy túrázni a hegyekbe. Ki ne értené meg?
Brad Ray az idei motoros szezon első részében ezért belefogott a motoros jogosítványának a megszerzésébe. Ideje persze nincs túl sok, így lassan halad. Korábban azonban már sikeresen túlesett az angliai motorekezelési – azaz CBT – vizsgán. Ezzel már vezethetett közúton, de legfeljebb csak 125 köbcentiméteres motort, ráadásul ki kellett raknia egy méretes „L” betűs táblát, hogy ezt megtehesse.
Ezúttal a Module One – vagy Mod1 – tesztet vette sikerrel nemrég. Ez leginkább egy rutinvizsgára hasonlít, amit egy legalább 600 köbcentis motorral kell teljesíteni. A brit motorversenyző ezt az akadályt is márkahűen vette: 75 hamisítatlanul japán lóerőt zabolázott meg egy Suzuki SV650 képében. A versenyző természetesen ezúttal sem felejtette el aranyosabbik oldalát elővenni és azt mondta, hogy izgult a teszt miatt.
„Őszintén szólva ideges voltam. Ott ültem és vártam a vizsgámra és közben arra gondoltam, hogy a Brands Hatchen keresve az íveket kevésbé lennék az. De legyünk őszinték: végül egész jól megoldottam a feladatot. Az SV650 pedig ideális társ volt ebben. Kényelmes, egyenes üléspozíció, jól manőverezhető és jó a gázreakciója. Egyértelműen könnyebb dolgom volt vele a nyolcasozásnál, mintha a versenymotorommal lettem volna ott.”
Cimkék:
A Triumph nem viccel: sivatagi versenyre visz egy módosított Scrambler 1200 XE modellt, hogy ott demonstrálják az új gép terepképességeit.
Elolvasom »Szerencsére ezúttal is akadt, aki le tudta fotózni a megújulásra váró Ducati Multistrada 950 szupertitkos közúti tesztjét.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »