ECRanger néven mutatkozott be a pehelysúlyú terepmotorjairól ismert GasGas legfrissebb modellje. A triálgépek páratlan kezelhetőségét és az endurók sokoldalúságát ötvöző újonc minden eddiginél élvezetesebb erdőjárást ígér, és újabb lendületet adhat a mostanság sikert sikerre halmozó katalán vállalatnak.
Modern, légies megjelenésével és fejlett műszaki alapjaival az ECRanger tökéletesen passzol a reneszánszát élő GasGas kínálatába, hiszen éppoly magas technikai színvonalon áll, mint márkatársai. A mindössze 108 kilogrammos nóvum a világszerte népszerű EC sorozat masszív – mégis könnyű – króm-molibdénből és acélból készülő gerincvázára épül.
Ehhez kapcsolódnak az új, nagy merevségű villabefogók, no meg a kifinomult, állítható karakterisztikájú felfüggesztések. Ezeket a hetven éves tapasztalattal büszkélkedő Kayaba szállítja a GasGas-nak. Elöl 46 milliméteres csúszószár-átmérőjű, tekintélyes 270 milliméteres rugóúttal felvértezett nyitott patronos fordított teleszkópok dolgoznak, míg hátul 119 millis tartományban mozgó központi rugóstag felel a kiváló úttartásért.
A kifejezetten karcsú, sűrű erdőkben is villámgyors ECRanger mozgatásáról 199,4 vagy 299,3 köbcentis, egyhengeres, kétütemű erőforrás gondoskodhat. Működésüket elektronikus gyújtás és VForce 4 membránszelep-rendszer teszi még hatékonyabbá. A precíz, hatfokozatú váltóval és 36 milliméteres torokátmérőjű porlasztóval társított motorokhoz új dugattyút és hengerfejet dolgoztak ki a GasGas szakemberei.
Ennek köszönhető a már alacsony fordulatszámon ébredő komoly nyomaték és az alacsony, Euro 4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő károsanyag-kibocsátás. A korábbinál jobb gázcseréhez a szintén típusspecifikus Technigas 2.0 kipufogódob is nagyban hozzájárul, ugyanakkor különleges hangjával a motorozási élményt is jelentősen fokozza.
A GasGas-ok legfőbb erényeként említhető kezelhetőség az ECRanger esetében is messze átlagon felüli. Ez nem csak a remek súlyelosztásnak, az alacsony tömegközéppontnak és a filigrán építésmódnak köszönhető – legalább ennyire sokat számít az átgondolt, szabad mozgást biztosító idomzat, az EC-énél 40 milliméterrel kisebb ülésmagasság és a remek fogású, középmerevítővel felszerelt, pontos visszajelzésekkel szolgáló kormány, melynek csőátmérője 2.86 centi.
Elsőrangú a strapabíró Excel felnikhez kapcsolódó 260 illetve 220 milliméteres, hullámos peremű, hűtött NG tárcsákra épülő fékrendszer is. Az induló ár mégis barátinak nevezhető: csupán 2’050’000 forint (ECRanger 200), illetve 2’099’000 forint (ECRanger 300). Amennyiben egy igazi hobbi-terepgépre vágysz, ne hagy figyelmen kívül a spanyol újdonságokat sem – további részleteket a Gerecse Motorban tudhatsz meg.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »