Itt az ősz. Motoros szempontból hamarabb sötétedik, hűvösebb lesz az idő. Viszont itt a kiállítások, bemutatók, vagyis a jövő évi modellek megismerésének szezonja. Haladjunk itt dátum szerint: 2018. október 3-7 Intermot, Köln, Németország (2 évente kerül megrendezésre), november 6-11 EICMA, Milánó Olaszország. Itt csak a két fontosabb európai seregszemlét említjük meg. A Honda a Neo Sports Cafe beharangozójában kérdezi: Are you ready? Nos, mi felkészültünk.
Gyártónként kisebb vagy nagyobb eltérések vannak a modellek prezentálásának módját illetően. Technikailag igen fejlett világunkban még jelentős információhalmaz érkezik, amelyek szabadalmi hivataloktól szivárognak ki. Vannak megszellőztetett (gyártó és marketingesei közreműködésével “kiderülő”) adatok és még olyan képek, adatmorzsák is amelyek közúti “éles, de elmaszkírozott” motorokról érkeznek. Ezek mintegy szárazon, felsorolásszerűen szeretnénk elétek tárni, hogy az elkövetkező hetekben melyik gyártó milyen modelleket hoz a 2019-es modellévre. Haladjunk betűrendben!
Valószínűleg kirukkolnak az 502S modellel, de csak Milánóban. A TRK502 és Leoncino blokkját beépítik egy XDiavel ihletésű power cruiserbe. Augusztusban már írtunk róla – meglátjuk, milyen lesz a valóságban. A Benelli egyéb újdonságokkal is valószínűleg csak a hazai seregszemlén lep meg minket.
Teljesen váratlanul a változó szelepvezérlést alkalmazó R1250 blokkot egy héttel ezelőtt egy gyengécske medencés party keretében már leleplezték. Így már biztos, hogy R1250GS és R1250RT lesz. Tavaly az F850GS modell számított újdonságnak, így sejthető, hogy az Adventure modellvariáns (vagy önálló modell – erről megoszlanak a vélemények) is érkezhet. Sport vonalon az S1000RR új fizimiskával és teljesen új motorblokkal valószínűsíthető. A Bajoroknak a Kölni bemutató a hazai pálya, viszont biztos, hogy Olaszországba is visznek olyat, amit korábban még nem láthattunk.
Itt a propelleresekhez képest fordított a helyzet, mivel talján földre visznek több és Németországba kevesebb premiert. Viszont a jövő “ködbe burkolózik”. Ami biztosnak tűnik, hogy Scrambler 800, Multistrada Enduro és Hypermotard is érkezik 2019-re – de hogy még milyen egyéb újdonsággal készülnek, az vélhetően az EICMA során derül ki.
A Neo Sports Cafe család bővítése újabb blokkal? Szinte biztosan meglépik, de hogy melyik lesz a már meglévők közül, az jobb kérdés. 500, 650 vagy 750 – rövidesen kiderül, mivel a dátumot is tudjuk, ami október 3. Ez egyértelműen Kölnre utal, viszont készülni kell Milánóra is, mivel a márkakereskedőiknek ott lesz egy komoly találkozójuk. Továbbá a 650-es modell frissítéséről is egyre többen suttognak. Egyelőre ennyit tudunk.
A zöldek háza tájáról a Z125 és a Ninja 125 modellekről kaphattunk eddig hírt. Viszont mivel komoly palettával rendelkező gyártóról beszélünk, biztosan lesz egyéb újdonság is a standjukon. Például a Z400, és talán ezt a blokkot megkapja még a kisebb Versys is a 2019-es modellévre.
Osztrák oldalról nagyon nagy a csend. Szemfüles emberektől kapott, álcázott tesztmotorokról készített képeken kívül semmi. Találgatások vannak és ezek is csak magánszemélyek között, hogy a tavaly bemutatott 790 Adventure kivitellel száll szembe a BMW és a Yamaha hasonló kaliberű modelljével – főleg ha az utóbbi végre piacra kerül.
A V85TT túraenduro tavaly egy izgalmas tervként debütált – most a gyártásra kész modell érkezhet. Valószínűsíthetően csak Milánóban számíthatunk rá – és bízzunk benne, hogy nem ő lesz az egyedüli újdonság az olaszoktól.
Katana. Ennyi a hír és nem több. Egyelőre. Minimális információval látták el a sajtót és az érdeklődőket, biztosan nagyot akarnak gurítani. Drukkolunk nekik – meg magunknak is, hogy ne csak ezzel az egy modellel érkezzenek idén őszre Hamamacuból.
Ők állnak talán a leggyengébben. Néhány héttel ezelőtt kezdődött a Tenere 700 beetető kampánya (szándékosan írtam ezt a szót a bevezető helyett). Csakhogy ezt tavaly már átéltük, aztán nem kaptunk semmit… Amennyiben most nem robbantanak vele, komoly bajban lesznek még a rajongóik körében is. Az YZF-R3 viszont kézzelfoghatóbb közelségben van. A kis sportmotor ráncfelvarrott kivitelben gördül majd elénk.
Az Intermot ugyan hivatalosan szerdán nyit meg a nagyközönség számára, azonban már holnap kitárja kapuit a sajtó képviselői előtt. Dottore Kolléga jóvoltából első kézből számíthatunk friss hírekre és képekre, így kedden amilyen sűrűn tudunk, frissítjük helyszíni híreinket. Figyeljetek minket!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »