Kétféle motoros létezik. Az egyik a legrövidebb útra is körültekintően felöltözik, a másik viszont nem hord “igazi” motoros felszerelést. Legalábbis nem minden élethelyzetben. Van, aki egyszerűen nem akar a napi munkába járás vagy ügyintézés során klasszikus értelemben “motorosnak kinézni”. Őket látjuk akár elegáns öltönyben egy túraenduron, vagy éppen sima divatos és lezser utcai ruhában egy nagyrobogón. Ezzel a stílusirányzattal egészen addig nincs is semmi baj, ameddig nincs semmi baj – azaz nem történik valami malőr. Ha igen, akkor viszont könnyen jön a betegállomány… Ennek a célközönségnek szeretne az Alpinestars segíteni egy új kategóriával, amely egyesíti a divatos “utcai” megjelenést a motorozás során elvárt biztonsággal. Mai hősünk nem más, mint a Hoodie kapucnis motoros pulcsi.
A cucc lényege, hogy teljesen máshogy mutasson, mint a megszokott cordura- vagy éppen bőr motoros felsők. A fazon is eltér és az anyag is. Megjelenésében tényleg egy laza pulóverről van szó, amelyet akár gördeszkás kissrácok is hordhatnának alsógatyájuk alá lógó bő szárú farmereik mellé. A megjelenés fontos része a hagyományos, szabadidő-ruhákéval megegyező vastag és meleg kötött anyag. A kapucni csak hab a tortán – de akit zavar, az néhány patent segítségével könnyen leszedheti.
A látszat természetesen csal. Hiszen az olaszok nem véletlenül a divat és a funkció együttesének nagymesterei. A Hoodie szabadidő-felsős külseje ugyanis alig észrevehető módon rejti el a könyök- és vállprotektorokat. Ráadásul ezek nem valami kis habszivacs alibi-izék, hanem elég komoly méretű és CE minősítésű védelmi eszközök. Persze tisztában kell lennünk vele, hogy a lezser fazon miatt főleg a könyökünkön nem fog úgy illeszkedni, mint egy bőroverallban – de nem is versenypályára szánták a holmit.
Ráadásul a protektorok helyén a külső textil réteg alatt kevlár betétek találhatók. Ezek azért fontosak, mert maga az anyag ugye nem annyira bírja a kopást és a hőt, mint akár egy sima cordura dzseki – így viszont legalább ott nem szakad el könnyen, ahol átszellőzni az ütéselnyelő betét miatt úgysem fog. Értelemszerűen a gerinc védelme sem maradt el: a hát belső oldalán levő zsebbe az Alpinestars KR-1 igen komoly protektora is simán elhelyezhető – így külön teknőcpáncél viselése nélkül is óvhatjuk legkényesebb részünket.
A mindennapi motoros élet elengedhetetlen része, hogy személyes cuccainkat zsebre vághassuk. A Hoodie szabásához illeszkedő módon két külső zsebe van, amelyek közül a balos ugyan nem zárható, viszont egy karabineren itt is biztonságosan elhelyezheted mondjuk a kulcsaidat. A másik oldalon a zseb belsejében rejtőzik egy külön cipzárral nyitható-zárható vízálló rekesz, amely már biztonsággal alkalmas irattárcánk fogadására is. A belső zseb megszokott helyén is van szintén vízálló tároló, amely inkább mobil telefonra van méretezve. Ennek megfelelően rendelkezik fülhallgató-kivezetéssel is.
Apropó: szóba került a vízállóság is. A ruha fő anyaga kapott egy gyári impregnálást, így kis mértékben vízálló – tehát egy nagyon rövid kis városi zápor során nem leszel azonnal és nyakig lucskos. Hosszú esőbe nyilván kell rá egy ténylegesen vízálló réteg. Viszont az anyag annak ellenére hogy tényleg meleg, egészen jól szellőzik. Szélvédelem nélküli motoron sikerült kipróbálni – a menettapasztalat szerint a szelet nem engedi telibe át magán, ugyanakkor a teszt során még kellemes huszon-pár fokban sem volt túl befülledős érzés. Őszre, tavaszra vagy a hűvösebb nyári napokra egészen kellemes viseletnek tűnik.
A videóban a Hoodie minden fontos tulajdonságát igyekszünk bemutatni
A nagy nevű olasz gyárhoz méltó módon átgondolt és roppant stílusos megjelenésű Hoodie valóban abszolút új színt visz a motoros öltözködés világába. Kiválóan egyesíti az utcaias megjelenést a városban már elfogadhatónak nevezhető védelemmel – így azoknak, akik nem akarnak túl “hardcore rider” stílusban futkosni minden áldott nap, kiváló választás lehet. Az Alpinestars márkaszaküzletében, a Motostar-ban fel is próbálható a Hoodie termékcsalád bármely darabja – ha igazán kúl akarsz lenni, akkor irány a Petneházi utca!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »