Szentendrén a Kőzúzó utca 8 szám alatt van a Keeway és Benelli Magyarország importőri-, alkatrész- és vevőszolgálati központja. Itt idén is megrendezésre került a két – közös tulajdonosi kézben levő – márka teljes modellpalettájának a bemutatása. Az ilyen napokon lehetőség van a motorok közeli megismerésére és akár a számodra érdekesek kipróbálására is. Mivel engem minden kétkerekű érdekel, természetesen ott voltam a rendezvényen.
Kezdjük a Keeway modellekkel. A Zahara 50 első ránézésre elárulja, hogy egy scooter besorolású, rendszám nélkül használható, Euro4 károsanyag kibocsájtású, igazi városi és egész jópofa kismotorról van szó. A robogó kifejezés sokak szerint csak akkor állja meg a helyét, amikor a talpainkat a padlón pihentetve a két bokánkat össze tudjuk zárni. Síkpadló?
Hogyha ennél síkabb lenne, már nem is lenne jó, mivel tényleg csak a csúszásgátló csíkok emelkednek ki belőle. Azok meg kellenek oda! Fontos még megjegyeznem, hogy 125-ös méretosztályban is elérhető.
A nyolcadliteres modellek rendkívül széles kínálattal vonultak fel. A Cityblade robogó szintén síkpadlós, az RKF 125 viszont igazi motor (a tesztjét itt olvashatjátok). A K-Light 125 képében a cruiser-kedvelőkre is gondoltak (ezt a modellt is teszteltük már), de ott volt mellette a klasszikus kismotor szerepét betöltő RKV 125 is. Viszont a márkánál létezik ebből a sorozatból enduro és supermoto is. A TX 125 modellek a kezdő- vagy éppen újrakezdő “huligánok” számára jelenthetnek megfontolásra érdemes ajánlatot.
Immáron a Benelli háza táján leledzik a nagyon aranyos kis TNT125. A fazon nem véletlenül ismerős: a világszerte Honda Grom, Európában pedig Monkey névre keresztelve került piacra (itt találjátok tesztünket róla). A Kawasaki Z125-tel együtt indultak harcba a vásárlók kegyeiért ebben a kissé fura, inkább a különcködésről szóló géposztályban. Szóval a kis TNT is megtekinthető és kipróbálható is volt.
A köbcentik terén feljebb lépve meg kell említeni a Benelli BN302-est (tesztje itt olvasható) és a 302R Tornado-t (amelyet szintén bemutattunk korábban). Mind a kettő hozta az általunk megismert és teljesítményéhez mérten kimagasló erényekkel bíró formáját. Végezetül pedig jöjjön az egyik nagy nagy meglepetés kicsit részletesebben. Kezdetben vala ugye az 500 köbcentis, 48 lóerős, A2 jogosítvánnyal is vezethető TRK502, amely nagymotoros külső paramétereinek köszönhetően és páratlan felszereltségének hála igen jól kiszolgálja a hétköznapi túramotoros igényeit. (Tesztjét itt találjátok.)
A második oldalon jól fel is borítjuk a TRK 502-est. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »