Na de huppanjunk végre a nyeregbe! Mint korábban utaltam rá, az üléspozíció is meglehetősen herceginek nevezhető – remélem, értitek a hasonlatot. Az egész motort a viszonylag agresszív módon kompakt felépítés jellemzi. A villaszög meredek, a tank rövid, a vezető a 77 centi magas nyeregben helyet foglalva szó szerint “benne ül” a motorban. A kormány is nagyon közel van felső testünkhöz, az ülés eleje pedig kellően keskeny – így egészen biztosan jól le fog érni az alacsonyabbak lába is.
Ugyanakkor a lábtartókat meglehetősen magasra és hátra pozicionálták, aminek eredményeképpen a lábak helyzete kimondottan sportos. A viszonylag hegyes térdszög miatt hajlamos az ember “rácsúszni” a tankra – vagyis azt érdemes rendesen megfogni combbal. Így legalább jól elkerülöd, hogy a széles kormányra támaszkodj – ha alul ellazítasz, erre elég nagy az esély. Felül ugyanakkor szinte testmérettől függetlenül teljesen egyenes háttal tudunk ülni: a kényelem itt fejedelmi.
Maga az egész pozíció megint csak a vezető méretétől függetlenül meglepően élvezetes vezethetőséget biztosít. Sportos, mégis kényelmes – a széles kormánnyal nagyon jól tudod irányítani az RKF 125-öt. Akár szűk városi manőverezésről van szó a dugóban furakodva, akár kiszabadulsz egy kellemes vonalvezetésű szerpentinre, egyszerűen jó lesz motorozni a kis kínai szépséggel. Természetesen a saját helyén kezelve a dolgot – főleg, mert a teljesítmény miatt hegynek felfelé nyilván nem te leszel a király. Na de minden emelkedő után jön egyszer egy lejtő is, ahol a rutinos pilóta sokakat meglephet ezzel a kis masinával is!
A futómű megint csak a kellemes meglepetések sorát erősíti. Elöl két fordított teleszkópot találunk – ezek alighanem műszakilag megegyeznek azokkal, amelyek a Benelli BN125-ben is szolgálnak. A (főleg ár-) kategória értelemszerű velejárójaként semmi nem állítható rajtuk – de a leendő tulajdonosok részéről erre vélhetően túlzott igény sem lesz. A hátsó központi rugóstag egy progresszív egység, amelynek előfeszítése körmös kulccsal állítható – bár kell szerszám, de viszonylag könnyű hozzáférni.
Az egész rendszer nagyon szép összhangban dolgozik. Meglepő módon nem kellett állítanom a gyári értéken, mert a tipikus Keeway RKF 125 célcsoportét vélhetően jelentősen meghaladó tömegem sem okozott neki gondot. Mindenhol kiszámíthatóan viselkedett, sőt mikor tévedésből egy elég rottyant állapotú földútra tévedtem (tényleg nem volt direkt), kiderült: a 17 centis szabadmagasság mellett a futómű is alkalmas ide. Egyszóval a sportos külső ellenére a jármű megbirkózik a jellemző hazai útviszonyok mindegyikével – akár pecázni is járhatsz vele.
Ahol semmilyen előrelépés nem történt a megszokotthoz képest, az a fékrendszer. Ugyanaz, mint az összes eddig megismert 125-ös a konszerntől. Elöl egy tárcsa három fékdugattyúval, hátul is egy de csak két dugóval. A rendszer a fékfolyadékot ide-oda vezetve teljes kombináltsággal működik, azaz mindegyik fékkör mindkét véget működteti. ABS nincs – mivel a kategóriában nem kötelező -, de az RKF menetdinamikai képességeihez mérten a fék hatásfoka és kezelhetősége egyaránt teljesen korrekt.
Egy szó mint száz: a Keeway újdonsága egy meglepően kellemes, a mindennapi használatra is abszolút alkalmas kis kétkerekű. Amely ráadásul tök jól néz ki – azaz első ránézésre senki nem fogja “lekínaiszarozni”, amikor megállsz vele. A városi és országúti forgalomra is abszolút alkalmas, keveset fogyaszt és még a 10 literes tankkal is egészen kellemes – nagyjából 400 kilométeres – hatótávja van. Szóval a hétvégi gurulgatásban is megfelelő partnered lesz – csak ne akarj 100-110 kilométer/óránál gyorsabban haladni.
Ráadásul jó érzés lesz nézegetni a kávéház teraszán a presszót szürcsölgetve is. Megvenni meg még inkább, hiszen a 620 ezer forintos vételár egy verhetetlen érv, amikor azon gondolkozol, hogy milyen új nyolcadliterest válassz társadul. Erre ugyan rájön a regisztrációs adó, de az jövőre ugye mérséklődni fog – vagyis 2019-ben még jobb vétellé válik majd a formás kis kínai masina. Az ebben a szegmensben gondolkozó fiatal korosztály kevés jobb ajánlatot találhat!
A harmadik oldalon találod a pontozást, a kategóriánkénti értékelést és a részletes műszaki adatokat is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »