Nem is olyan régen a Royal Enfield nem kisebb fába vágta a fejszéjét, minthogy visszahódítsa Európa motorvásárlóinak szkeptikus szívét. Ezt pedig nem máshogy képzelte el, minthogy összehozott egy szokatlanul nagy köbcentis erőforrást – mármint a saját mércéjükkel mérve. Köré pedig nem egy, hanem két gépet találtak ki. A közös alapok ellenére a két motor mégis egészen más karaktert rejt. Az egyik az INT 650 egy klasszikus, fullretro vonalakat idéző időgép, aminek a feladata, hogy visszarepítse a motorost a hősies hatvanas évek világába. A másik a Continental 650 GT, ami ezzel szemben café raceres elemeket hoz. Keskeny, de azért nem túl kényelmetlennek tűnő csutka kormány, egyszemélyes ülés és az elmaradhatatlan púp.
Mégis, a legutóbb kellemetlen híreket kellett hallanunk az indiai gyár háza tájáról. A tervek szerint ugyanis már bemutatták volna a motorokat, de ennek időpontja csúszott. Márpedig a lehető legkellemetlenebb ok miatt – gond volt a minőséggel. Miután az angol központ visszaküldte a gépeket, a gyártó elismerte a problémát, majd hírek nélkül hagytak minket.
Most újra hallatott magáról a project és kiderült, hogy a motorok bemutatása 2018 novemberére csúszik. Ez az egyébként teljesen bevett időszak a milánói EICMA show idejére esik, így a hivatalos leleplezésre akkor számíthatunk. De szerencsére nem maradtunk teljesen információ nélkül, ugyanis a team-BHP.com oldalra időközben kikerült a vasak szervízkönyve.
A szervíz manual rávilágít a két motor közötti egyébként nüansznyi különbségekre. Az Interceptor 202 kilogrammos tömege valamivel több a Continental 198 kilogrammjához képest. Kaptunk némi rávilágítást a 648 köbcentiméteres, levegő hűtéses, sorkettes motorra is, amit hatsebességes váltóval szerelnek. A Continental 12.5 liter benzint képes majd cipelni, az Interceptornak pedig 13.7 liternyi tüzelőanyagot lehet majd a tankjába betölteni. Mindkettő igazi oldschool – de a szemnek szép – acél duplabölcsővázat kap. Előlre 41 milliméteres villák, hátulra pedig szintén igazi régimódi megoldás kerül, dupla rugóstagok formájában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »