A futómű azonban már egy olyan rész, amely túllép a megszokott “olcsó kínai” szinten. Elöl ugyan nem túl vastag, 35 milliméteres teleszkópokat találunk. Semmit nem tudunk állítani, viszont a rugózó elemek USD rendszerűek. A fordított telóknak hála kisebb a rugózatlan tömeg és a hangolásuk is jól sikerült. A BN125 ugye nem a “180-nal bevágódok a kanyarba” típusú motor – saját menetteljesítményeihez az első futómű bőségesen elég. Komfortra sem marad szégyenben az átlag magyar utakon sem. A videóban látható igencsak foltozott aszfalton például tökéletes kényelmet hozott.
Hátul sem két külön rugózó elemet látunk, hanem egyetlen központi rugóstagot a motor hasa alatt. Ennek az előfeszítését át tudjuk állítani saját igényeink szerint. Az én száz kilómhoz ez nem volt elég – az előfeszítést és a csillapítást sem éreztem jónak még normál közúti tempóhoz sem. Mivel azonban tudtam, hogy Karcsi el fogja vinni, nem piszkálgattam, inkább megalkudtam vele. Ha huzamosan én használnám, nyilván egyszer rátekernék, és akkor legalább a túlzott összeülést elkerülném. A csillapítás úgy sem lenne tökély, de itt ugye nem a sportos haladás a cél.
A fékrendszer már megint rendes jelenkori kínai cucc. Elöl 260-as, hátul 240-es tárcsa a törvényileg előírt teljesen kombinált fékrendszerrel. Pont ugyanúgy dolgozik, mint a Keeway K-Light 125-é: az első három dugattyúból kettőt a kézi fék hoz működésbe a hátsó kettő egyikével együtt. A maradék két dugót (elöl-hátul egyet-egyet) a lábunkkal aktiválhatjuk. A visszafogott menetteljesítményekhez viszonyítva a tudása is elég és a biztonság terén sem rossz. Persze hogy jobb lenne egy ABS meg egy jobban adagolható, precízebb rendszer – de ésszel motorozva a normál megállásokhoz nincs vele semmi gond. Sőt, ha begyakoroltad, a vészfékezéssel sem lesz baj.
Ejtsünk még egy szót a motor üléspozíciójáról és -kényelméről. A kellemes formázású vezetői hely 78 centire van a talajtól, az eleje elég keskeny és ugye a rugóstag is puha. Így összességében egészen alacsony motorosoknak is jól le fog érni a lábuk – viszont nekünk, magasaknak is meglepően kényelmes a menet közbeni pozíció. Főleg felül, ahol teljesen függőleges háttal tudunk vezetni. Szűk megfordulásnál is elfért az én aránytalanul hosszú lábam is. Szélvédelem nincs – és az őszinte véleményem szerint nem is kell. A tükrök szára meglepően hosszú – így zseniálisan látunk bennük, viszont az autók között furakodva kicsit zavaró a szélességük.
A valóban remekül sikerült formaterv mellett a felszereltség is teljesen jó a maga kategóriájában. Főleg a digitális műszerfal, amely ugyan szögegyszerű felépítésű és ilyen fedélzeti számítógép szintű szemfényvesztésekkel nem kényeztet, de van rajta jól leolvasható fordulatszámmérő (az sem bonyolult, de legalább felülre tették) és szép nagy fokozatkijelző is! De emeljük ki az állítható fékkart is, amely a biztonság és a komfort terén egyaránt lényeges. Nem igazán rossz az anyagválasztás sem – az egész BN125 alapvetően rendben van akkor is, ha már közelről nézed.
Végezetül jöjjön a legkisebb Benelli BN legnagyobb aduásza: a költség oldal. A motor hazai kisker ára regadóval együtt 764 ezer forint – ehhez tehát már csak a forgalomba helyezés jön hozzá, mint minden más új járműnél. A kilométerköltséget üzemanyag oldalról már taglaltuk. Érdekes volt a közelmúlt-beli Keeway K-Light teszt után olvasni a hozzászólásokat: nem kevesen kommenteltek a márka járműveit használók közül sem.
Többen évek óta napi rohangálósnak használt gépekről számoltak be, sok tízezres gond nélküli futásról, filléres alkatrész költségekről (kedvencen a 180 forintos indexbúra!) – vagyis furcsa módon csak azok nem “kínaiszaroztak”, akiknek van ilyen motorjuk… A BN125 esetében is valami hasonlóra lehet számítani. Amennyiben mondjuk A1-es jogsid van – vagy simán csak beéred ezzel a menetdinamikai korláttal -, kevés pénzből megélheted egy új motor birtoklásának és használatának élményét. Közben pedig mindig egy ilyen faszányosan olaszos megjelenésű paripát – akarom mondani oroszlánt! – fogsz látni, amikor éppen sétálsz felé.
A harmadik oldalon jön egy izgalmas nézőpont: Karcsi összehasonlítja saját Honda CBF125-ösével a BN125-öt. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »