Számtalanszor ellőtt frázis, hogy India ma már megkerülhetetlen felvásárlópiaca a kétkerekű járműveknek. Az idei adatok szerint 116 millió motorkerékpár van ott forgalomban. El tudod képzelni azt, hogy ez mit jelent? Dehogy tudod, én is csak azt hittem korábban, hogy van valami fogalmam róla. Aztán idén februárban volt szerencsém egy kicsit motorozni Delhiben és a környékén, akkor a saját szememmel láttam, hogy mennyien járnak kismotorral. Igen, kisköbcentis motorral, és ezt akkor érti meg igazán az ember, ha járt abban a forgalomban. Már a Harley-Davidson Street Bob – FXDB -, és Ducati Scrambler is egészen egyszerűen fölöslegesen erős volt. A 70 kilométer/órás poroszkálásnál úgysem tudsz gyorsan haladni.
Klasszikus motorozás? Az ott szinte halott. Csak néhány különc, hipszter fiatal rója a kilométereket barna bőrkabátban, hangos, durrogó Royal Enfieldek nyergében. Az utak mentén azonban mindenhol motorok állnak, főleg a Hero és a TVS kávédarálói.
A Ducati sem mehet el szó nélkül amellett a piac mellett, ahol egymás hegyén-hátán vannak a motorkereskedések. Az indiai piacra viszont egészen egyszerűen túl soknak bizonyulnak az olasz gyár vasai. A legkisebb harcosuk a 400 köbcentiméteres Sixty2, ami méretében már közelít a megfelelőhöz. De túl drága.
Tehát fel van adva a lecke a Ducati számára. Ha szeletet szeretnének hasítani a tortából, akkor össze kell hozniuk egy megfizethető, kisköbcentis motort. A hírek szerint pedig úgy tűnik, hogy az olasz gyártó egy 300 köbcentis motorral reagál az elvárásokra. Ami miatt rendkívül jó esélyük van arra, hogy az új bicaj sikereket érhet el az az, hogy a Ducati nem rest összeállni India legnagyobb motorgyártó cégével, a Heroval. Ők pedig tudják, hogy mitől döglenek az ázsiai legyek. Egyelőre még legfeljebb tippelni tudunk, hogy mivel áll elő a Ducati, de a legvalószínűbb válasz, hogy követik azt az utat, amit a BMW is kitaposott a G310GS-el. Tehát arra számítunk, hogy hamarosan az olaszok előállnak egy 300-as Multistradaval.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »