| MV Agusta Brutale 800 RR | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
Az akusztikája sehogy nem lett a kedvencem, de lineáris teljesítményleadási és kellő ereje miatt nagyon megszerettem a 800-as sorhármast. A gyorsváltó finom, de maga a váltó határozott lábat igényel.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 5 | |
| Nyomaték | 5 | 5 | |
| Gázreakció | 10 | 7 | |
| Rugalmasság | 10 | 8 | |
| Vibráció | 5 | 2 | |
| Akusztika | 5 | 3 | |
| Erőátvitel | 10 | 7 | |
| Összesen | 50 | 37 | |
| Futómű |
Elöl Marzocchi, hátul Sachs. Mindenhol minden paraméter állítható, kellő rugóutak – és nagyon szépen teszi a dolgát minden körülmények között. A rövid tengelytáv technikás kanyarokban hatalmas előny, máskor nagyon enyhe hátrány.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 5 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 5 | |
| Egyenesfutás | 10 | 8 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 9 | |
| Komfort | 10 | 8 | |
| Összesen | 40 | 35 | |
| Biztonság |
Itt is különböző helyekről összevariált részegységek végeznek hibátlan közös munkát. Ebbe a területbe nagyjából belekötni sem sikerült.
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 10 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 10 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
| ABS működése | 5 | 5 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 5 | |
| Összesen | 35 | 34 | |
| Mindennapi használat |
A motor nagyon kompakt, nagyjából 180 centis testmagasságig lesz kényelmes. Nem autópályás száguldozásra való – itt minden a motorozás élvezetéről szól! Rendesen kihasználva tudását lenyeli a 8 litert 100 kilométeren.
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 7 | |
| Kényelem utas | 5 | 3 | |
| Szélvédelem | 5 | 2 | |
| Pakolhatóság | 5 | 1 | |
| Terhelhetőség | 5 | 3 | |
| Világítás | 5 | 5 | |
| Felszereltség | 5 | 5 | |
| Hatótávolság | 5 | 3 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
| Karbantartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 55 | 38 | |
| Költségek |
Nem olcsó, de különleges. Különlegesen szép és különlegesen jó – normális fenntartási költségekkel. Szerintem megéri.
|
||
| Ár | 10 | 5 | |
| Fogyasztás | 5 | 3 | |
| Fenntartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 20 | 12 | |
| Mindösszesen | 200 | 156 | |
| MV Agusta Brutale 800 RR | |
| MOTORTÍPUS | Vízhűtéses, négyütemű, 3 hengeres, hengerenként négy szelepes DOHC benzinmotor |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 798 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 79 x 54.3 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | MVICS 2.0 elektronikus üzemanyag-befecskendezés hat injektorral |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 12.3:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 103 (140) / 13’100 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 86 / 10’100 |
| INDÍTÁS | Elektromos önindító |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Hidraulikus működtetésű, többtárcsás nedves tengelykapcsoló |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | 6 sebességes kazettás rendszerű sebességváltó, MV EAS 2.0 kétirányú gyorsváltó |
| SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
| VÁZ | ALS térhálós acélcső váz alumínium segédvázzal |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | n.a. / 103.5 |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS |
Ø43 mm Marzocchi fordított teleszkópvilla állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással és rugóelőfeszítéssel, rugóút 125mm
|
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS |
Központi Sachs rugóstag progresszív rugóval, állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással és rugóelőfeszítéssel, rugóút 124mm
|
| ELSŐ FÉK | Ø320 mm dupla úszóágyazású tárcsafék, radiális négydugattyús Brembo féknyergek, Bosch 9 Plus ABS |
| HÁTSÓ FÉK | Ø220 mm szimpla tárcsafék, kétdugattyús úszóágyazású féknyereg, Bosch 9 Plus ABS |
| MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA | Nyomaték-kontroll 4 motortérképpel, tapadás-kontroll 8 beavatkozási fokozattal |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 120/70ZR17 M/C (58W) |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 180/55ZR17 M/C (73W) |
| KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | Euro4 |
| CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | n.a. |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’045 / 875 / n.a. |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’400 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 830 |
| HASMAGASSÁG (MM) | 135 |
| SZÁRAZ TÖMEG (KG) | 175 |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 16.5 |
| ÁR (HUF, 2018 AUGUSZTUS) | 5’250’000.- + 180’000.- regisztrációs adó |
Cimkék:
Az egyik tradicionálisnak nevezhető budapesti motorosbolt megújulása keretében új weboldallal is vár. A BázisMotor üzletében szét is néztünk.
Elolvasom »Egészen hihetetlen, hogy immáron a tizedik hasonló nevű túrát szerveztem idén. A BMW-Onroad.hu48h minden szempontból tökéletes és kalandos is lett.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »