Az idei év egyik legfontosabb motoros híre a héten jelent meg, és a Harley-Davidson motorpalettájának bővítéséről szólt. Nem mondom, minket is alaposan megleptek a milwaukee-i srácok, hiszen sokmindenre számítottunk tőlük. De túraenduróra semmi szín alatt. A legnagyobb port minden kétséget kizáróan az óriás kalandmotor verte, pedig akad azért még más érdekesség is. Itt van például a Streetfighter. Egy cimborám remekül összefoglalta azt, amit első ránézésre tudni kell, így őt idézném most szó szerint: “Jó azért a Streetfighter elég baszós” – és ezt magam sem mondhattam volna szebben.
Időközben a Harley-Davidson megerősítette, hogy a Streetfighter kapcsán az a tervük, hogy már 2020-ban a szalonokba kerül. Ez pedig azt jelenti, hogy egy gyártásra érett protitípust legkésőbb a jövő év második felében be kell mutatniuk az embereknek.
Az újításhoz pedig vadiúj erőforrás dukál. A 975 köbcentiméteres motor a Harley kínálatában kicsinek számít, de európai mércével számolva egy igen tisztességes nagyvas. Ráadásul ez egy 60 fokos hengerszögű, felülvezérelt, dupla vezérműtengelyes blokk, tehát egy modern szemléletű egység, aminél a teljesítményre előreláthatólag nem lesz panasz. Szégyen is lenne egy ilyen izomnakednek, ha nem duzzadna az erőtől.
Az acélcsővázhoz egy masszív, vaskos lengővilla kapcsolódik. A motor kiállása nem arról árulkodik, hogy egy pillekönnyű kis masina lesz, de ez a stílusba bőven belefér, ha némi ugrásra kész agresszivitással ellensúlyozzák. A prototípus 17-es küllős kerekeken gördül, Michelin Pilot Power 2CT gumikon. Elől dupla, hátul szimpla tárcsa van, amin radiálisan elhelyezett Brembo féknyergek csücsülnek. Ez összességében nagyon bíztatónak tűnik, hiszen a HD-nál láthatólag megvan a szándék arra, hogy egy jó motort rakjanak össze, jó futóművel. Mi nagyon várjuk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »