A kényelmet bontsuk ketté. Nem akarom szépíteni: az én 190 centimnek ez a gép alkalmatlan. Még a kormányt is csak úgy tudom elforgatni, hogy teljesen kicsavarom oldalra a térdem. Amennyiben azonban valaki a fentebb vázolt 70-80 kilónál nem nehezebb, akkor reméljük a magassága is jóval az enyém alá esik. Így pedig az amúgy minden külméretében rendes motor kategóriába tartozó K-Light 125 egy csapásra kényelmes cuccá fog válni.
Egyrészt nem tudsz olyan alacsony lenni, hogy a nyeregből ne legyen biztos talajfogásod. Másrészt az előre tett lábtartók egy alacsonyabb motorosnak nagyon jó pozícióba fognak esni. Sőt, a testsúly fékezéskori megtartására is kiválóan megfelelnek majd. A kormány pozíciója pedig egy tényleg fejedelmi felsőtest-helyzetet eredményez, amely szerintem hosszú távon is kényelmes lesz. Mert ha messzire megyünk, ahhoz itt sok idő kell – ahhoz meg nem árt a komfort!
A legnagyobb meglepetést azonban a futómű okozta. Elöl két nem túl combos teló van, amelyek legalább meglepően hosszú, 120 milliméteres rugóúttal rendelkeznek. A két – amúgy optikailag mutatós – hátsó rugóstag mozgási tartománya azonban csak 5,5 centi. Majd a gyakorlatban az én súlyom alatt sem rogyott össze, sőt az úthibákon és a forgatás helyszíne körül igen gyakori fekvőrendőrökön sem volt szenvedés átmenni a motorral. Egyszóval egészen hihetetlenül komfortos – a rá való motorossal pedig pláne az lesz!
Az Euro4 szabvány bevezetése óta kontinensünkön nem lehet forgalomba helyezni olyan új motort, amely nem rendelkezik blokkolásgátlóval. Az A1 jogosítvánnyal vezethető masináknál azonban ezt nem írják elő – a teljes integrált fékrendszert viszont igen. Ilyennel rendelkezik a K-Light is: a CBS minden esetben együtt fékezi a két kereket. Ezt a lehető legegyszerűbben oldották meg: a kézi fékkar teljesen mechanikusan fékez elöl két fékdugattyút, majd onnan elvezetve hátul egyet.
A lábféktől direktben van elvezetve a fékfolyadék egy-egy első és hátsó dugóhoz. Azért írok dugókat, mert mindenhol tárcsákat találunk: elöl 280, hátul 220 milliméteres átmérővel. Így ha nagyon megrúgjuk a lábféket, akkor sem csúszik meg az első kerék, és ha intenzíven – de megfelelő progresszív technikával – fékezünk az elsővel, akkor sem a hátsó. A kettő együttes és megfelelő használatával pedig egészen elégségesnek tűnő lassulást érünk el a kis kínai cruiserrel.
A Keeway K-Light 125 tehát valóban lázadni szeretne. Többnek látszani, mint ami. Stílusos és modern akar lenni egyszerre, ugyanakkor ezer éve bevált technikára építkezik. Erejével garantáltan nem fogja meglepni semelyik leendő lovasát – futóműve azonban kellemes kényelemmel fog szolgálni. Egyszóval annak, aki beéri ezekkel a menetdinamikai paraméterekkel és testalkatához passzol a félmodern kínai cruiser – és az optikailag is bejön neki -, annak kellemes társa lehet az utakon.
A legnagyobb előny pedig maradjon a végére. Ez pedig nem más, mint a motor ára. A Keeway K-Light 125 listaáron 590’000.- forintért van meghirdetve – ha ehhez hozzátesszük a 95’000.- regisztrációs adót és az üzembe helyezés költségeit, akkor is annyi pénzből lesz egy vadiúj motorod két év garanciával, amiből csak erősen használt nagyobb gép futja ki. Aki tehát megbékél a kis kínai tudásával, az hosszú ideig olcsón fog tudni motorozni.
A harmadik oldalon következik a pontozás, a szöveges értékelés és a műszaki adatok. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »