Kínai csopper 125 köbcentivel? Erre a legtöbb motoros legyint egy lenézőt és megy is tovább. “Inkább veszek egy ezeréves japán belpiacost!” – mondják. Pedig a kínaiak annyira nem ostobák, mint sokan gondolják – legalábbis ha megnézzük jelenlegi helyüket a nagyvilágban, az nem erre utal. És amikor jobban megismersz egy valóban 2018-as modellnek titulált Keeway-t – ami történetesen valamilyen érdekes cruiser-szerűség -, lehet hogy ér némi meglepetés. Engem legalábbis ért.
Csepp formájú tankjával, egész sziluettjével és főleg ezzel a színnel egészen nagymotoros külsőt sugároz a K-Light 125
Nem vagyok az előítéletek embere – legalábbis igyekszem nem az lenni. Meg nyitottnak maradni mindenféle új dologra. Már persze a magam érdeklődési körén belül – de a motorozás az ide tartozik. Mindig szívesen ismerek meg olyat, amihez korábban nem volt szerencsém – annyit megtanultam, hogy gyakran érik meglepetések az embert. Jók, meg néha kevésbé pozitívak is. Így aztán amikor felajánlottak egy K-Light 125-öst cruisert kipróbálásra, nem mondtam nemet.
Némi stíluskeveredés az oldalpanel és a kipufogó, amelyek modern megjelenésükkel kilógnak az összképből
A távol-keleti gyártók a marketing szlogenjeikben nagyon komolyat tudnak villantani időnként. Amikor ott állsz a K-Light 125 mellett és beléd hasít a gyári anyag első címszava, kicsit értetlen vagy. “Lázadó karakter” – ezt állítják a kis paripáról. Amelynek kipróbálásához kimondottan javasolta a márka hazai képviselete, hogy ne személyesen érkezzek, hanem küldjek valakit, aki nálam kisebb. De ez nem sikerült, így egy csomó érdekes élménnyel lettem gazdagabb.
Igazi cruiser akar lenni: a kormányzár és a gyújtáskapcsoló külön vannak – de szerencsére ugyanaz a kulcs működteti őket
Messziről rápillantva a K-Light 125 egészen pofásan mutat. Maga a sziluett az alacsony felépítésével, nyújtott fazonjával valóban hasonlít a kategória “igazi” tagjaira. Persze a motor minden paraméterében kisebb: 214 centis hosszához 1’440 milliméteres tengelytávolság párosul, a nyereg pedig mindössze 715 millire van a talajtól. A csepp alakú tankkal – főleg, hogy az egy egészen eltalált piros fényezést kapott – az első benyomás nem is rossz. (Van szürkében is, úgy sokkal jellegtelenebb.)
Nem dübörög, de legalább viszonylag elegáns
Persze azt hamar kiszúrod, hogy középen nem egy V2-es fazonja sejlik fel, hanem csupán egyetlen henger meredezik. Közelebb érve pedig feltűnnek a pici stílusbeli keveredésről árulkodó, modernséget sugárzó elemek. A szálcsiszolt alumínium jellegű oldalsó panel, a kipufogó, a meglehetősen érdekesre sikeredett hátsó kis sárvédő-toldat a felfogatásával és a rendszámmal mind a modernséget mutatják – vagyis pont nem passzolnak a “cruiser akarok lenni” törekvéshez. Lehet, hogy ettől lázadó a kis Keeway…
A műszaki tartalomra valóban mondhatjuk, hogy őskövület. Oké, már nem karburátor, hanem elektronikus üzemanyag-befecskendezés táplálja az egy hengeres kis blokkot. A 125 köbcentis henger gázcseréjét azonban csak két szelep végzi, a keletkezett hőt a menetszél vezeti el és ott virít a berúgókar is a jobb oldalán. Persze van önindító, amely könnyen kelti életre az apró erőforrást. Amelynek ugyan egy testes, de szerencsére nem sárnehéz motort kell mozgatnia.
10.6 lóerő, 8.9 newtonméter – ennyit képes kipréselni magából a 125-ös léghűtéses blokkocska
A K-Light 125 ugyanis menetkészen 144 kilót nyom. Erre – na meg a pilótára – jut 10,6 lóerő és 8,9 newtonméter – hogy pontosan másoljuk a gyári specifikáció adatait. Így aztán nagyon komoly jelentőséggel bír, hogy mennyivel mérlegelt motoros felszerelésben a pilóta – az én csupán bioprotektorokkal is már egy mázsa körüli testem nem volt a kedvence. Erősen pörgetve is alig sikerült elérnünk az országúton megengedett sebességet. Aminek megint van előnye: csak lakott területen kell rettegni a traffipaxoktól, országúton lehet zúzni nyélgázon!
Nézd meg videós bemutatónkat is az apró cruiserről
Egy szó mint száz: a kis 125-ös egy visszafogottabb testalkatú motorossal arra elegendő, hogy az a közlekedés normál résztvevője lehessen. A lámpától elindulva kicsit kell igyekeznie, hogy nehogy eltapossa valami agresszívebb SUV-os, akinek nem tetszett a korábbi előresorolása a pirosnál. Szabályos utazóra elég lesz, amit tud a motor, vagyis aki nem állatkodni veszi (mondjuk az úgysem nagyon megy vele), hanem ténylegesen közlekedni szeretne, annak meg fog felelni.
A második oldalon jön egy meglepően jól vizsgázott részlet: a futómű. Meg kiderül az is, miért jár jól aki erre a minicruiserre szavaz. Lapozz!
Cimkék:
Első ránézésre magamutogató önsanyargató ficsúrok játékszerének tűnik a Husqvarna Vitpilen 401, valójában pedig egy meglepően jó motor.
Elolvasom »Kánikulában és akár városban is elviselhető hőkomfortot ígér a cucc. De az Icon Hypersport kabátok hűvösebb vagy akár esős időben is hordhatók.
Elolvasom »A bajorok nem érték be azzal, hogy belepattintották a ShiftCam blokkot az RS modellbe. Azt akarták, hogy a sporttúra boxer mindenhol fejlődjön!
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »