Az Icon motoros cuccai nem véletlenül lettek annyira népszerűen a Nagy Víz túloldalán. Amerikában, ahol a fogyasztói társadalom igazán el van kényeztetve, csak nagyon jó minőségű és főként ütős megjelenésű holmikkal lehet a motoros vevők kegyeit elnyerni. A Hypersport egy olyan, utcai használatra szánt és főleg sport- és sporttúra gépeken vitézkedő rájderek igényei szerint készült cucc, amely valóban ütősen mutat – de használati értéke is nagyon jónak tűnik. Engedjétek meg, hogy bemutassuk, mi mindent tud.
Az összes Hypersport az Icontól megszokott ütős külső formatervvel bír – a Prime változat külső protektorai különösen izgik
A család három tagból áll. Az alapkivitel simán Hypersport, a következő szint Hypersport Prime, a legspécibb pedig Hypersport Prime Hero (vagyis hős) névre hallgat. Igazán komoly műszaki eltérések a külső védelemben találhatók, a műszaki alapok megegyeznek. A lényeg minden esetben a külső, 1,2-1,4 milliméter vastag, TrackSpec™ névre keresztelt perforált marhabőr réteg. Ez hivatott megvédeni porhüvelyünket az aszfalton csúszástól. Egy dolog vitathatatlan: a világ legjobb textil ruháját is messze felülmúlja, amikor baj van.
A kényelmet a sportos fazonú motorokra optimalizált testhelyzethez igazított előre hajlított karok, valamint a TechMesh™ fantázianévre hallgató rugalmas textil betétek fokozzák. Utóbbiak persze olyan helyeken vannak, ahol aszfalttal nagyjából soha nem érintkezünk. Szintén textil illeszkedik a csuklónkhoz és a nyakunkhoz is – így a viselés puhább, kellemesebb érzés, mint ha ezeken a helyeken a viszonylag vastag bőrrel kellene kapcsolatba kerülnünk.
Persze nem csak a hosszas, érdes szilárd burkolaton történő csúszásra, hanem a hirtelen fizikai behatásokra (értsd: ütésekre) is fel kell készülnünk. Ezt a célt a Hypersport kabátok esetében az Icon márkánál megszokott, D3O rendszerű, természetesen a CE szabványoknak is megfelelő, ütésre keményedő protektorok biztosítják. Ilyeneket találunk a vállaknál, könyököknél és a gerincen is. Az első kettő teljesen megfelelő és jó méretválasztás esetén a helyén is marad – a hátprotektort talán érdemes egy felvehető kivitelre cserélni.
A mandzsetta és a karok belső része, valamint a vállak eleje és az oldalunk még a perforált bőrnél is jobban szellőzik
A fő kérdés persze az, hogy hőkomfort tekintetében hogy is áll a Hypersport felső. A felvétel készítése idején nem volt még igazán gatyarohasztó kánikula, de azért rendesen meleg az igen. Érdekes módon már a statikus felvételeknél sem gyulladtam meg benne. Amikor pedig el tudtam indulni motorral, egészen áldásos lett a helyzet. A holmi szellőzése annyira rendben van, hogy érzésem szerint nagyjából bármilyen melegben elviselhető azok számára, akik komolyan gondolják a biztonsági ruházat viselését motorozás közben.
Persze ami melegben jó, az törvényszerűen egyenlő a megfagyással abban az esetben, ha hűlni kezd a levegő. A Hypersport tervezése során gondoltak erre is: a kabátba villámgyorsan becipzározhatunk egy SatinCore™ thermo mellénykét. Ez a menetszelet ugyan nem fogja meg, de a hőt képes bent tartani. Abban az esetben, ha hűvösben egy vékony esőkabátot is fölé húzunk. Ez most menni fog, ugyanis a MotoPartsShop.hu üzletében minden ilyen kabáthoz egy Icon ultalight esődzseki is jár – ajándék gyanánt.
Videónk kívül-belül és menet közben is bemutatja a Hypersport Prime bőrkabátot és testvéreit
A Hypersport kabátok tehát valóban kellemes viseletet ígérnek abszolút korrekt védelemmel párosítva. Mindehhez pedig igazán ütős megjelenést is! A különféle kivitelek elég eltérő árakon – egyes esetekben kellemesen akciósan – érhetők el a MotoPartsShop.hu-nál. Találsz hozzá való nadrágot is, amivel össze tudod cipzárazni, vannak bőven zsebei – egyszóval egy praktikus viselet. Érdemes megnézni, megpróbálni – és ha passzol hozzád, komolyan számításba venni!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Keeway K-Light 125 megjelenésében szeretne hasonlítani a cruiser kategória "nagyjaira", közben jól bevált kínai technikára épül.
Elolvasom »Amennyiben a BMW egy motorra felírja a GS betűkombinációt, az azért bizonyos felelősséget von maga után. A G310GS vajon méltó lehet erre?
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »