Azok a fránya sztereotípiák! Rengeteg bajról tehetnek a világban, csak hogy mást ne mondjunk: egy baleset bekövetkezése esetén az emberek hajlamosak csípőből arra gondolni, hogy bizonyára a motoros szabálytalanul közlekedett. De az is igaz, hogy ezeknek az előítéleteknek gyakorta van valamilyen alapjuk, még ha ezek időnként tévesek is, vagy csak egy rossz kosárból lettek kiemelve az ütődött almák. Az amerikaiakkal általában azt kötjük össze, hogy náluk minden valahogy nagy. Az épületek, a kaja vagy a kávé mennyisége – kész csoda innen nézve, hogy Rocco Siffredi olasz. Ennek azonban van egy vidám vetülete is. Mégpedig az, hogy képesek odaát olyan szörnyszülötteket létrehozni, mint a teherautó alapokra épített trike. Mindegy, csak nagy legyen. Hja, és persze készüljön Isten áldásával.
Így gondolta ezt Jim Gesto is, akinek a jelenleg üzemelő két vállalkozása mellé jön a Tower Trikes névre keresztelt harmadik. Az egyik cége a Belle Way Trucking fuvarozóvállalat, a másik pedig azzal foglalkozik, hogy nyergesvontatókat alakít át. Nem csoda tehát, hogy az inspirációt a tehergépkocsik világából merítette.
Az általuk épített trike tömege közel 5 tonna. Ezt egy 335 lóerős, turbófeltöltős Detroit Diesel 6V92 erőforrás hajtja, amihez egy HT-740 sebességváltót kapcsoltak. Most tessék leülni és a biztonsági övet bekapcsolni. Ez blokk 1380 newtonméteres nyomatékot ad le 1300-as fordulatszámon. Hű, ezek aztán nem azok a számok, amikhez a motorkerékpárok világában hozzászoktunk! Nagy száguldozást azonban ezzel sem fog senki csapni, ugyanis óránként 135 kilométeres sebességnél véget ér a móka.
Természetesn felmerül az emberben a kérdés: mi a fene szükség van erre? Gestonak természetesen megvan erre a maga válasza. Ő azt mondja, hogy azoknak gyártja ezeket a gépeket, akik szeretnék a motorozás élményét úgy átélni, hogy közben biztosak lehetnek abban, hogy még a SUV-ok országában is észreveszik őket és nem ütik el. És a gigantikus kereszt a trike hátulján? Az egyszerűen csak nagyon vallásos, nagyon amerikai. Mellette pedig tíz parancsolat és egy ima is elfért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »