A Ducatinál kitalálták, hogy fektessenek egy határozottan komoly összeget a baleset-megelőzésre. Annak pedig mi is lehetne jobb módja, mint segíteni a motorost abban, hogy az ütközés eleve ne történjen meg? Be kell látnunk, hogy az olasz gyártó termékeire egészen eddig sokkal inkább valami szexi, sportos, vagány dologként gondoltunk és nem a biztonságos motorozás netovábbjaként. Nincs is azzal baj, hogy új utakat és dimenziókat keresnek a brandnél. Főleg, hogy amióta a német behatást érezni lehet a motorjaikon, azóta a lehetőségeik valóban szerteágazóbbak.
Az Audival közösen fejlesztett technológia célja egyértelmű. Az utcai motoros balesetek számának a csökkentését tűzték ki a zászlajukra. A Cellular Vehicle-to-Everything – azaz C-V2X – lényege, hogy még azelőtt feltérképezze a környező járművek jelenlétét és mozgását, mielőtt a pilóta elavult emberi érzékszervei ezt megtehetnék.
A rendszert 5G hálózatra tervezik és technológiákban jártas nerd legyen a talpán, aki képes megmondani, hogy ez hogyan is fog megbízhatóan működni. Arról már nem is beszélve, hogy vajon mit fog kezdeni a szomszéd gyerekkel, aki a telefonját a konyhaasztalon hagyva pattan be a lerúgott kettes Golfjába, hogy kiugorjon a csajáért a vasútállomásra.
Akárhogy is, valamilyen formában kezd működni a dolog. A Ducati és az Audi egy Multistrada és két fehér Q7 segítségével tartott a C-V2X rendszernek egy kisebb bemutatót. Az esemény beszámolói szerint két sarokpontra támaszkodik az ütközés-elkerülő fejlesztés. Az egyik esetben a keresztező forgalmat figyeli, a másikban pedig az elől haladó jármű váratlan irányváltoztatásait. Tehát a két leggyakrabban előforduló forgalmi hoppá tényezőket.
Az ütközés-elkerülő rendszer a járművek közötti kommunikációra épít. Amíg a motorost csak figyelmezteti a közelgő veszélyre, addig az autók esetében képes a féket is működtetni. Érdekes fejlesztés, amely egyelőre több kérdést vet fel, mint amennyit megold. Néhány év múlva talán letisztultabb képet kapunk majd arról, hogyan működhet a C-V2X valójában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »