A Ducatinál kitalálták, hogy fektessenek egy határozottan komoly összeget a baleset-megelőzésre. Annak pedig mi is lehetne jobb módja, mint segíteni a motorost abban, hogy az ütközés eleve ne történjen meg? Be kell látnunk, hogy az olasz gyártó termékeire egészen eddig sokkal inkább valami szexi, sportos, vagány dologként gondoltunk és nem a biztonságos motorozás netovábbjaként. Nincs is azzal baj, hogy új utakat és dimenziókat keresnek a brandnél. Főleg, hogy amióta a német behatást érezni lehet a motorjaikon, azóta a lehetőségeik valóban szerteágazóbbak.
Az Audival közösen fejlesztett technológia célja egyértelmű. Az utcai motoros balesetek számának a csökkentését tűzték ki a zászlajukra. A Cellular Vehicle-to-Everything – azaz C-V2X – lényege, hogy még azelőtt feltérképezze a környező járművek jelenlétét és mozgását, mielőtt a pilóta elavult emberi érzékszervei ezt megtehetnék.
A rendszert 5G hálózatra tervezik és technológiákban jártas nerd legyen a talpán, aki képes megmondani, hogy ez hogyan is fog megbízhatóan működni. Arról már nem is beszélve, hogy vajon mit fog kezdeni a szomszéd gyerekkel, aki a telefonját a konyhaasztalon hagyva pattan be a lerúgott kettes Golfjába, hogy kiugorjon a csajáért a vasútállomásra.
Akárhogy is, valamilyen formában kezd működni a dolog. A Ducati és az Audi egy Multistrada és két fehér Q7 segítségével tartott a C-V2X rendszernek egy kisebb bemutatót. Az esemény beszámolói szerint két sarokpontra támaszkodik az ütközés-elkerülő fejlesztés. Az egyik esetben a keresztező forgalmat figyeli, a másikban pedig az elől haladó jármű váratlan irányváltoztatásait. Tehát a két leggyakrabban előforduló forgalmi hoppá tényezőket.
Az ütközés-elkerülő rendszer a járművek közötti kommunikációra épít. Amíg a motorost csak figyelmezteti a közelgő veszélyre, addig az autók esetében képes a féket is működtetni. Érdekes fejlesztés, amely egyelőre több kérdést vet fel, mint amennyit megold. Néhány év múlva talán letisztultabb képet kapunk majd arról, hogyan működhet a C-V2X valójában.

Cimkék:
A Superbike szériában versenyző Tom Sykes bejelentette, hogy elbúcsúzik a Kawasakitól, és új lehetőségeket keres.
Elolvasom »A kutya egy ideális társ, na de vele együtt motorozni? Ez már egy kicsit macerásabbnak tűnik. Noha láttunk már rá eddig is példát.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »