Még mielőtt feltörnéd a malacperselyt: közelebb áll ez a hír a találgatáshoz és a reménykedéshez, mint a biztoshoz. Mondhatjuk úgy is, hogy nem több, mint csupán pletyka, vagy annál éppencsak egy hajszálnyilval több. De azért jó érzés beleborzongani, hogy a Honda talán feléleszti legendás hathengeres modelljét a CBX-et. Azoban a japán gyár frissen benyújtott szabadalmi – dizájn – tervei adnak némi okot a reménykedésre. Hat kipufogó, café raceres megjelenés – az embernek menten kicsordul a nyála a szája széléből, ha meglátja.
Az eredeti CBX modellt kiábrándítóan kevés ideig gyárották. Mindössze 1978 és 1982 között volt lehetősége bizonyítani. Meg is tette, a korabeli sajtó hanyatt vágta magát a motortól. Nem is csoda, a hat kipufogó azt hiszem bárkit megbabonáz. A sorhatos, 24 szelepes erőforrás 103 lóerőt pakolt le az aszfaltra abban a korban, amikor a hengerűrtartalmak még nem voltak úgy elszaladva, mint manapság. Akkoriban egy 400 köbcentis motorral már nyugaton is nagyot lehetett villantani. Az itthoni korabeli motorhelyzetet pedig talán szóba sem érdemes hozni. A lényeg, hogy egy igazi bestia volt, ami előtt nem győzték emelgetni a kalapjukat az emberek, ráadásul a hatlövetű szívvel a közepén sem volt sokkal szélesebb sornégyes versenytársainál.
Nem csoda, ha ma már legenda számba megy a CBX. Maga a Honda is tett már kísérletet korábban a felélesztésére, de akkor még nem érett meg a technológia. Azonban ma már vélhetőleg újra tudnának olyan sorhatos erőforrást készíteni, ami a versenytársak könnyű blokkjainak méltó kihívója lehetne. Persze a hathengeresség nem egyedi dolog ma már. Elég a BMW K1600-ra gondolni, vagy éppen házon belül a Gold Wingre – ami ugyan boxer -, de azok nagyon más világot képviselnek.
Egy sportos, odaverős hathengeresre azt hiszem megérett a világ, főleg az előzetes dizájn tervekben bemutatott dögös retró köntösben. Nagyokat azért egyelőre ne álmodozzunk, hiszen nagyon korai lenne bármit is néhány kép alapján mondani. De az azért bíztató, és ad okot némi optimizmusra, hogy valami mocorog a Honda agyban CBX fronton.

Cimkék:
A világ tematikus vidámparkjai közül sok nagyon népszerű az ifjonti korosztály körében. Akkor miért ne válhatna be egy Ducati World?
Elolvasom »A Honda egy új hibrid robogóval álltak elő az új PCX képében, de üröm az örömben, hogy csak japán piacra szánják.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »