Még mielőtt feltörnéd a malacperselyt: közelebb áll ez a hír a találgatáshoz és a reménykedéshez, mint a biztoshoz. Mondhatjuk úgy is, hogy nem több, mint csupán pletyka, vagy annál éppencsak egy hajszálnyilval több. De azért jó érzés beleborzongani, hogy a Honda talán feléleszti legendás hathengeres modelljét a CBX-et. Azoban a japán gyár frissen benyújtott szabadalmi – dizájn – tervei adnak némi okot a reménykedésre. Hat kipufogó, café raceres megjelenés – az embernek menten kicsordul a nyála a szája széléből, ha meglátja.
Az eredeti CBX modellt kiábrándítóan kevés ideig gyárották. Mindössze 1978 és 1982 között volt lehetősége bizonyítani. Meg is tette, a korabeli sajtó hanyatt vágta magát a motortól. Nem is csoda, a hat kipufogó azt hiszem bárkit megbabonáz. A sorhatos, 24 szelepes erőforrás 103 lóerőt pakolt le az aszfaltra abban a korban, amikor a hengerűrtartalmak még nem voltak úgy elszaladva, mint manapság. Akkoriban egy 400 köbcentis motorral már nyugaton is nagyot lehetett villantani. Az itthoni korabeli motorhelyzetet pedig talán szóba sem érdemes hozni. A lényeg, hogy egy igazi bestia volt, ami előtt nem győzték emelgetni a kalapjukat az emberek, ráadásul a hatlövetű szívvel a közepén sem volt sokkal szélesebb sornégyes versenytársainál.
Nem csoda, ha ma már legenda számba megy a CBX. Maga a Honda is tett már kísérletet korábban a felélesztésére, de akkor még nem érett meg a technológia. Azonban ma már vélhetőleg újra tudnának olyan sorhatos erőforrást készíteni, ami a versenytársak könnyű blokkjainak méltó kihívója lehetne. Persze a hathengeresség nem egyedi dolog ma már. Elég a BMW K1600-ra gondolni, vagy éppen házon belül a Gold Wingre – ami ugyan boxer -, de azok nagyon más világot képviselnek.
Egy sportos, odaverős hathengeresre azt hiszem megérett a világ, főleg az előzetes dizájn tervekben bemutatott dögös retró köntösben. Nagyokat azért egyelőre ne álmodozzunk, hiszen nagyon korai lenne bármit is néhány kép alapján mondani. De az azért bíztató, és ad okot némi optimizmusra, hogy valami mocorog a Honda agyban CBX fronton.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »