Az Indian nagyon ráérzett valamire, amikor létrehozta a Scout modelleket. A cruiserek világában a könnyűlovasság csapataihoz sorolható motorokban találtak valami olyan huligánfaktort, ami megragadta az embereket. Az alapváltozat kiváló custom alapanyag, a bobberre talán még nem volt olyan ismerősöm, aki ne nyáladzott volna el. Aztán amikor 2017-ben az Indian Motorcycles bemutatta a Scout flat track gyökerekből kinőtt változatát, az FTR1200-t, mint lehetséges modellt, akkor az embereknek földre koppant az álluk. Ez kell – kiáltottak fel, többnyire a közösségi média csatornáin keresztül. Akkor rajtunk ne múljon – érkezett a válasz. És lőn FTR1200.
A motor az FTR750-et idézi, ami az amerikai flat track szériában több győzelemmel is gazdagította a gyártó dicsőségfalát. Sőt, kőkemény versenygépként eddig is kapható volt, de elég húzós áron. Ráadásul az tényleg nem játékszer. Az FTR1200 már sokkal alkalmasabb lesz utcai használatra, szépsége azonban megmarad.
Annak bejelentésére, hogy a sokak által várt gépet valóban gyártósorra küldik nem is választhattak volna hangulatosabb helyszínt, mint a Baszkföldön fekvő festői Biarritz. Igen, az ott néhány nappal ezelőtt véget ért nemzetközi szakállápoló és motorosnap, a Wheels and Waves keretein belül. Csak stílusosan! Ugye?
Az új huligindiánt a Scout modellekből már ismert 1’133 köbcentiméteres, folyadékhűtéses V2-es erőforrás fogja hajtani, ami előreláthatólag 100 lóerőt és ugyanennyi forgatónyomatékot fog kipréselni magából megfelelő körülmények között. Azt, hogy a tanulmánymotorhoz képest mennyire fog megváltozni azt még nem tudjuk, de ha a bejelentés megtörtént, akkor egészen biztosan hamarosan be is fogják mutatni az új Indiant. Ha pedig minden jól megy, akkor 2019-ben már megvásárolható lesz. Én pedig ezennel sírva könyörgök az univerzum felé, hogy erre senki ne akarjon táskákat és plexit rakni. Legalább erre ne.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »