Kölyökként a chopperek és a cruiserek világa szippantott be. Nem is csoda, hiszen az első motoros élményem egy 650-es Dragstar hátsó ülésén ért. Természetesen akkor még hatalmasnak, gyorsnak hatott a gép, na és persze nagyon tetszett az a hang, ami a nyitott csövekből kiáramlott. Onnantól kezdve nem is nagyon álmodoztam másról, minthogy egyszer én is motorozni fogok. Ilyen tőkeélmény után talán természetes, hogy frissen bemotorosodottként a nyitott bukósisakokat gondoltam megfelelőnek, hogy aztán napszemüvegek hadáról vakarhassam a bogártetemeket, de úgy gondoltam megéri, mert jön a szél. Aztán jött az első csapás, amikor már kezdtem kacérkodni a biztonság gondolatával és végül megvettem az első zárt sisakomat. Emlékszem, hogy mennyire tetszett az élmény, amit akkor úgy fogalmaztam meg, hogy olyan benne kanyarogni, mintha vadászpilóta lennék. Na ezt az élményt nemhogy felfokozza, hanem megsokszorozza az a sisakkijelző rendszer, amit mostanában fejlesztenek.
A vadászpilótás élmény fokozása azonban nem csak mese és játék. Természetesen nagyon látványos, ahogy az alább található videó alapján segít a navigációban vagy az ívek megválasztásában és tartásában. De igazán hasznos kis szerkezet is, hiszen veszélyforrásokra, más járművekre hívja fel a figyelmet, tájékoztat a motor aktuális állapotáról és még egy rakás mindenről.
Gondoljatok csak bele. Milyen hasznos lenne egy olajhőfokmérő a jobb alsó sarokban, ami finoman tájékoztat róla, hogy mikortól eresztheted szabadon a lovakat. Persze tudom, ezt analóg műszerrel is meg lehet oldani.
A Sena és a DigiLens összeállása viszont nem – csak – azért fontos, hogy jópofa, de halandó fizetéssel mérve nehezen elérhető fejlesztésekkel ejtsék ámulatba a világot. Ott a Szilícium-völgyben azon is fáradoznak, hogy ezt a tömegek számára is elérhetővé tegyék. Talán ezért is nem egy komplett okossisakban, hanem egy beépíthető kijelzőben gondolkodnak. Ha elérhető áron megjelenne a piacon, akkor nektek kéne egy ilyen?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »