Nagyon űgy tűnik, hogy a Suzuki is rárepül az 500 köbcentis lélektani határvonal alatt húzódó kategóriára. Éppen ideje, hogy a többiekhez hasonlóan egy mini GSX-R modellt is a csatasorba állítson a Suzuki. Mármint valami olyat, ami egy kicsit kevésbé vérszegény, mint a GSX250R. A frissében önálló életre kelt, a nemzetközi sajtóban elszabadult szabadalmi tervrajzok alapján pedig a japán gyártó végre meglépte ezt. És letesz az asztalra egy valóban vonzó, mindemellett Supersport300 világbajnoksággal is kompatibilis gépet az asztalra.
Az ötszáz alatti kategória ugyanis virágzik és nem csak azért, mert tőlünk messze keletre ezek az elérhető és népszerű – helyi viszonylatban – nagymotorok. Nálunk az európai kontinensen is vonzó alternatívát nyújtanak sokaknak, akiknek A2-ig terjed a jogosítványuk. A nem túl erős, nem túl nehéz, nem túl bonyolult gépekre tehát mindenhol van kereslet.
Jól mutatja ezt az is, hogy milyen széles palettával várják a konkurensek azokat, akiknek döntést kell hozniuk. A KTM, a Kawasaki, a Yamaha és a Honda csakhogynem lubickol a piacon, de a Benelli sem volt rest villantani a kategóriában, miközben a Suzuki csak most eszmél rá, hogy van még hely az asztalnál.
Amennyiben valóban megcsinálják a kis huligánt, akkor előre láthatólag egy kéthengeres, DOHC vezérlésű, nyolc szelepes masina lesz, nyilvánvalóan úgy belőve, hogy az A2 kategóriát messzemenőkig kihasználja. A motor bemutatására két forgatókönyvet látunk magunk előtt. Az egyik, hogy belehúznak a fiúk és bemutatják az idei EICMA show keretein belül, hiszen a tavalyi blamát – amikor az SV650X volt a nagy durranás – nem lehet megismételni. Sőt, szépíteni kell. A másik, hogy erre tesznek magasról és csak 2020 körül rukkolnak vele elő, figyelembe véve az akkor életbe lépő környezetvédelmi normákat. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »