A BMW mostanában szereti borzolni az egyszeri motorrajongók kedélyeit. Olyan jövőbe mutató, érdekes fejlesztéseket mutogat, mint a nemrég bemutatott tömeggyártásra érett karbon lengővilla prototípusa. Most pedig egy teljesen 3D nyomtatással készített S1000RR vázat és lengővillát tárt a tisztelt plénum elé. Az így kialakított főelem pedig ha mást nem is, annyit biztosan tud, hogy rettenetesen vagány. Olyan, mintha egy Alien film díszlete lenne.
A különleges gyártástechnológiával készült vázat Mallorcán mutatták be a Digital Day keretein belül. Mindazonáltal a BMW nem közölt részleteket az S1000RR csontváza kapcsán. Így azt feltételezhetjük, hogy ez most inkább csak egy bemutató volt, nem komoly fejlesztési irány. Vagy fogalmazzunk úgy, hogy most még nem komoly fejlesztési irány, de azért jó tudni, hogy a bajoroknak ott van a zsebében egy ilyen ötlet. Hiszen ez azt is jelenti, hogy kisszériás modelleken vagy versenysportban előbb-utóbb felbukkanhat egy ehhez hasonlatos alap.
A 3D nyomtatót ugyan jelenleg is használja a BMW, de elsősorban a tervezési fázisban, amikor például a design elemek még nem nyerték el a végleges formájukat. Attól persze még távol vagyunk, hogy valóban önálló alkatrészeket – vagy, mint látjuk komplett vázakat készítsenek így tömegesen, de a gyártók nagy figyelemmel kísérik a technológia fejlődését.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »