Valamivel az előtt jött létre a „Beyond Z” projekt, hogy a Kawasaki bemutatta volna a világnak az űberszexi Z900RS retró vonalait. Ennek keretében kiosztottak három motort olyan építő műhelyeknek, akikben láttak fantáziát. A nemrég lezajlott Tokyo Motorcycle Show keretein belül pedig bemutatták az egyik ilyen dögöt, ami persze szép lett. De az ami igazán felkelti a figyelmet az a tény, hogy rácsavaroztak kompresszort is. Azért ez brutálisan menő.

Persze ízlések és pofonok, de én személy szerint szeretnék lesátorozni mellé és életem hátralevő részében csodálni a Z900RS MkII-t
Az egyik motort a Doremi csapata kapta meg és olyan jó érzékkel nyúltak hozzá a retrót idéző vashoz, hogy az embernek kicsordul tőle a nyála. A Japán illetőségű – egyébként egyedi alkatrészek árusításából élő – cégnél igyekeztek a Kawasaki talán legikonikusabb motorkerékpárját alapul venni, a Z1-et. Vagy mondjuk úgy: Zephyrt. Sikerült, a hetvenes évek hangulata csak úgy pulzál a kiállított darab körül és meggyőződésem, hogy még sokat látott motorosokat is meg lehetne vele vezetni.
A legérdekesebb pont a motoron azért mégiscsak a kompresszor, aminek a segítségével rendesen felpiszkálták a parazsat a kő alatt. A 948 köbcentiméteres sornégyes szív eredetileg 109 lóerőt és 98.5 newtonméteres nyomatékcsúcsot produkált különösebb erőlködés nélkül. A kompresszoros változatról nincsenek pontos adatok – tudniillik nem mérték le – de a hozzáértők számításai szerint most 150 lóerő kürül mozog a gép.
Az átszabás mindazonáltal érinti az üzemanyag tartályt, az üléseket, a kipufogót az első sárvédőt, az irányjelzőket és még egy rakás megszámlálhatatlan apróságot. Ezeket a kiegészítőket ráadásul a Doremitől meg is lehet rendelni, akár egy komplett kit formájában is, vagy éppen elemenként. Leszámítva a lényeget: a kompresszort. Olyat nem adnak csak úgy az ember kezébe. Milyen kár…

Cimkék:
Van ahol a Suzuki ingyen Yoshimura kipufogót ad az újdonsült GSX-R tulajdonosoknak, mert ők ezt bátran megthetik.
Elolvasom »Valentino Rossinak nem sok jó szava van Marc Marquez-hez, miután egészen suttyó módon ütötte őt ki a vasárnapi küzdelemből.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »