A 900-as Triumph Scrambler néhány éve még az egyik legkúlabb retro motorkerékpár volt. Nálunk is járt teszten és azt hiszem osztatlan sikert aratott. Talán a legnagyobb feature, amit akkor tudott a gép az volt, hogy valóban kivihető volt akár aszfalton kívülre is. A brit gyártó úgy tűnik, hogy most ugyanezen az úton jár. Egyelőre csak találgathatunk, hogy milyen lesz, de szerencsére most érkezett néhány kémfotó az 1’200 köbcentis, vízhűtéses oldschool huligánkodóról.
Az új Scrambler szíve valószínűleg az a kicsit felhúzott 1’200-as blokk lesz, amit a bobber változat is megkapott. Tehát 77 lóerőt és 105 newtonméteres forgatónyomatékot várunk a görbék csúcsain. Tudom, hogy a sasszemű olvasóink az imént fel is vonták a szemöldöküket az előbbi adatok kapcsán, hiszen a képek tanúsága szerint a gépben lévő blokk pont úgy néz ki, mint ami a Street Twinben trónol.
Ez pedig ellentmond a várakozásnak. De meggyőződésem, hogy ez csupán egy álca, hogy a kedélyeket felszítsák egy kicsit. Végtére is ki tudja, hogy mikor sétál valaki egy csőre töltött fotógéppel éppen akkor és ott, ahol az újdonságot próbálgatják. Nézzétek csak meg azokat a nagy dupla tárcsafékeket elöl, amik egy erős motorról árulkodnak.
A másik látványos elem a futómű. A Scrambler 1’200 első traktusa fordított Showa villákat kap, hátulra pedig nagyon szembetűnő, hosszú Öhlins rugókat, amik egy korábbinál méretesebbnek tűnő lengővillához csatlakoznak. A rugóutakat 200 milliméterre saccoljuk, ami már egy adventure motoronak is a becsületére válna. Ennek következménye lehet a jelentősen feljebb került ülésmagasság. Az egyik képen még látszik is, hogy a tesztpilóta csak az egyik lábát teszi le a földre megálláskor. Persze nem ismerjük a szerencsés rider testalkatát: így simán lehet, hogy egyszerűen csak nem nyakigláb típus.
Érdemes megnézni a Scrambler 21-es első kerékátmérőjét, ami szintén arra utal, hogy a Triumphnál komolyan vették, hogy valóban kivihesd a susnyásba a retró hipsztermágnest. Ez pedig egy nagyon jó irány, főleg ha arra gondolunk, hogy a piramisok építésének ideje környékén a scrambler – mint irányvonal – valóban arról szólt, hogy nagyokat lehessen veretni az úttalan utakon is. Ha pedig ez kijön, akkor a tulajdonosokat már senki nem vádolhatja meg azzal, hogy csak a kávézóig vezető úton lévő kátyúkat nincs kedve kerülgetni. Van néhány elem, ami látványosan hiányzik még a tesztpéldányról, de képzeld csak el egy bitang fényezéssel. Kéne ugye? Valld be nyugodtan, úgyis tudom, hogy igen.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Valentino Rossi újabb két éves szerződést írt alá a Movistar Yamaha MotoGP csapattal, tehát 2020 végéig még láthatjuk nyeregben.
Elolvasom »Tesztvezetéssel, nyitott műhellyel, panelbeszélgetésekkel és persze egy közös motoros túrával várnak a szervezők téged is a V-Strom talira!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »