A múlt héten már jól szórakoztunk az autóskártya-szerűen felsorolt motorokon. Akkor az űber adatot ki is végeztük, hiszen nincsen az a tíz éves fiú, aki nem azt a tényt jegyezné meg életében először egy motor kapcsán. Na most lépjünk előre a korban, és vegyük azt az időszakot, amikor az ember fia/lánya először szembesül azzal, hogy van még egy igen érdekes adat. A tömeg. Egyfelől számít akkor is ha a lóerőkhöz viszonyítjuk, na és persze akkor is, amikor tologatni kell a bestiát. Lássuk az idén megvehető tíz legnehezebb szörnyeteget. A listánkra ezúttal is csak utcai felhasználásra alkalmas, Európában forgalmazott széria kétkerekűek kerültek. Le kell, hogy lőjem előre a poént. Csak az Indian és a Harley rúg labdába ezen a fronton. A 2018-as GoldWing még akkor is csak a 13. helyre férne fel, ha a fullextrás légzsákos, DCT váltós kivitelt nézzük. Hiába, 383 kilogramm ide kevés. Ahhoz pedig, hogy európai motort találjunk rajta egészen a 20. helyezésig le kellene mennünk, a BMW K1600GTL ugyanis csak oda férne fel a pihekönnyű 350 kilogrammjával. Na de lássuk az igazi nagyokat!
A lista rögtön egy megosztott helyezéssel indul a nehéz fiúk mezőnyében. Az Indian Springfield és ebből kitalálhatóan a Harley-Davidson Road Glide egységesen 388 kilogrammot nyom a mérlegen. Hogy kontextusba helyezzük a dolgot, ez körülbelül egy kisebb méretű hím jávorszarvas tömegével egyezik meg.
Miután azt már megbeszéltük, hogy ez kilogrammra tökéletesen egyezik az Indian versenyzőjével, inkább csak keressünk erre is egy példát, hogy mivel egyezik meg ennek a két jószágnak a tömege. Ezúttal tekintetünket irányítsuk a második világháborús haditechnika irányába. Miután a német erők nagy sikerrel vetettek be egy hét és fél centiméteres ágyút Krétán, fellelkesültek és fejlesztettek neki egy nagyobb tesót. Ez lett a 10,5 centiméteres Leichtgeschütz hátrasiklás nélküli löveg, aminek a tömege pontosan 388 kilogramm volt.
Az Indian Chiftain Elite 392 kilogrammja viszont végre már nem egy megosztott helyezést szül. A legnehezebbek listáján nyolcadik helyet elfoglaló motor tömege egy Robinson R22 könnyű helikopterével egyezik meg.
Ráadásul ebből a versenyből még teljesítmény tekintetében is ez utóbbi jön ki nyertesen, hiszen annak négyhengeres erőforrása közel 150 lóerőt képes kipréselni magából.
A 398 kilogrammos CVO Street Glide árából nem is akármilyen kocsit lehet venni, de nem is ez az érdekes. Hanem hogy már a tömegéből is kijön egy. Igaz, egy egészen picike Secma QT500, de mégiscsak egy autó! A kéthengeres kis tücsökpöcs tömege ugyanis pontosan megegyezik a Harley féle nehézbombázóéval.
Érezhetően átléptünk ezzel egy lélektani határt. Rendben, már a 300 kilogramm is az lenne a legtöbbünk számára, de a 400 egy újabb kapu, amin át lehet lépni. Ez a dög meg is tette a maga 401 kilogrammjával. Ez egyébként pontosan megegyezik a gádorosi evangélikus templom nagyharangjának a tömegével.
Az öt legnehezebb motorkerékpárért kérlek lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »