Mi, az emberiség valójában már megtettük az első, egyik rendkívül fontos lépést egy tisztább Föld irányába. Persze ezer más oka is van a környezetszennyezésnek, mint a belsőégésű motorokon alapuló közlekedés. Ráadásul tudjuk azt is, hogy a nulla emisszió sem annyira zéró a valóságban. Mégis, minden kritikája ellenére nem gondolom, hogy megengedhetjük magunknak azt, hogy lemondunk a fejlődésnek erről az irányáról. Nem a saját, hanem a gyerekeink, és azok majdani gyerekeinek a túlélése érdekében. És ez nem üres frázis. Vagy annál sokkal kevésbé az, mint amikor valaki a benzinszag hiányára hivatkozva jelenti ki, hogy ő nem is fog motorra ülni, ha az már nem a hőt fogja mechanikai munkává alakítani.
A piac szerencsére nem érdektelen a téma iránt. Sőt! Elképesztő körömrágás zajlik a gyártóknál, hogy a nagy váltásból ki fog kiemelkedni, és kinek kell majd lakatot tennie a gyárra. Márkák fognak eltűnni, és újak nőni látszólag a föld alól. Van olyan, akinél még csak készül a saját elektromos motor, és van olyan, ami már teszten is volt nálunk. Ebben a közegben próbálnak feltörni az indiaiak, és nem is tűnik rossznak az Emflux One.
A legtöbb elektromos motorral szemben megfogalmazott jogos kritika az, hogy kicsi a hatótávjuk és aranyáron mérik. Az Emflux One lehet, hogy megoldást nyújt ezekre a problémákra.
A vízhűtéses indukciós motor 53 kilowattos teljesítmény leadására képes, ami nyilvánvalóan nem fog halálra rémíteni senkit a nyergében, de az elégséges jelzőt azért már bőszen kiérdemli. Csupán a fullidomos megjelenés tűnik ennek a tudatában egy kicsit indokolatlannak. A motor kap egy 9.7 kWh-s Li-Ion akksit, ami Samsung cellákat használ, és az előzetes becslések szerint 200 kilométer megtételére lesz alkalmas. Naná, hogy ez még mindig egy kicsit kevés, de a töltési idő nem olyan veszélyes. Hálózatról ugyan kell neki három óra, de gyorstöltőről alig több, mint fél óra alatt csurig lehet nyomni. Ha pedig ez igaz, akkor az Emflux One egy kicsit macerás, de már használható konstrukció. Nem rossz.
Korunk modern technológiája teljes harckészültségben vonul fel a motorban. Kap kamerát előre és hátulra. Az érintős kijelző pedig tartalmaz navit, wi-fi és bluetooth elérést is biztosít, de még 4G használatára is lehetőséget ad – hogy a legújabb szoftverfrissítések mindenhonnan azonnal felkerüljenek. A hagyományos oldalt pedig acél térhálós váz, egykarú lengővilla, természetesen ABS és a Brembo fékek adják.
Mindez 2019-ben válik elérhetővé, előzetes információink szerint hozzávetőlegesen két és fél millió forintnak megfelelő áron. De lesz belőle exkluzívabb változat is Öhlins futóművel, karbon elemekkel és egyedi, könnyített felnikkel. Az indiai gyártó reményei szerint az első évben ötszáz darabot fognak belőle értékesíteni: kétszázat Indiában és háromszázat más piacokon. Mi várnánk szeretettel!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »