Ti is szoktátok azzal tölteni az időtöket, hogy eladó motorokat nézegettek különböző árkategóriákban? Akár egy régi álom dédelgetéseként, esetleg a következő motor megkeresése gyanánt, vagy csak úgy érdekességből, amikor a haverodnak akarsz segíteni? Ez egy remek, de időgyilkos szórakozás. Mi pedig most mutatunk nektek egy egészen érdekes eladó motort. Mondjuk a magyar hatóságoknál többen szívrohamot kapnának, ha megjelennél egy ilyen játszótéri szerelemgyerekkel, de kétségtelenül szép.
Ez az igazán szép motor a Project Manxster nevet kapta az építőjétől. A váz a Norton egyik versenyre szánt darabjának, a Featherbed-nek a replikája, amibe egy 1998-as Harley-Davidson, 1200-as Sportster blokkot raktak. Azt, amelyikben még nem volt kiegyenlítőtengely. Az egy nagyon fun kis motor, nekem is volt ilyen Sporim, és a mai napig vigyorba áll a szám széle, ha arra gondolok, hogy milyen volt odahúzni neki.
A Manxster különleges megjelenése képes ámulatba ejteni az embert a maga egyszerűségével. Van akinek disszonánsnak hat a V2-es hötyögő a Norton vázban, de a Spori blokk több motorépítőt is megihletett már.
Az egyikori Buell márkáról már nem is beszélve, akik arra építették a tevékenységüket, hogy szerintük ennek az erőforrásnak nem csupán a H-D belépő szintű modelljében van helye. Az elképzelésük ugyan csak 2009-ig tartott ki, de szerintem nem tévedtek.
A Manxster fordított első teleszkópjai egy Suzuki TL1000S-ből származnak, az első keréknek pedig korábban egy GSX-R750 volt a gazdája. A visszajelzők a Motogadget-től származnak, a fényszóró pedig egy CB750-ről. A hátsó kerék egy Buell M2 Cyclone-ról való, amire láncos szekunder hajtást szereltek az eredeti bordásszíj helyett. És a legszebb az egészben, hogy ezt most lecsaphatod az e-bayen. Oké, a szállítás nem lesz olcsó, papírokra pedig a helyedben nem is gondolnék. De egyelőre nem jár az egekben az ára. A cikk írásának pillanatában alig több, mint egymillió forintnak megfelelő dollárt kértek érte.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »