Ti is szoktátok azzal tölteni az időtöket, hogy eladó motorokat nézegettek különböző árkategóriákban? Akár egy régi álom dédelgetéseként, esetleg a következő motor megkeresése gyanánt, vagy csak úgy érdekességből, amikor a haverodnak akarsz segíteni? Ez egy remek, de időgyilkos szórakozás. Mi pedig most mutatunk nektek egy egészen érdekes eladó motort. Mondjuk a magyar hatóságoknál többen szívrohamot kapnának, ha megjelennél egy ilyen játszótéri szerelemgyerekkel, de kétségtelenül szép.
Ez az igazán szép motor a Project Manxster nevet kapta az építőjétől. A váz a Norton egyik versenyre szánt darabjának, a Featherbed-nek a replikája, amibe egy 1998-as Harley-Davidson, 1200-as Sportster blokkot raktak. Azt, amelyikben még nem volt kiegyenlítőtengely. Az egy nagyon fun kis motor, nekem is volt ilyen Sporim, és a mai napig vigyorba áll a szám széle, ha arra gondolok, hogy milyen volt odahúzni neki.
A Manxster különleges megjelenése képes ámulatba ejteni az embert a maga egyszerűségével. Van akinek disszonánsnak hat a V2-es hötyögő a Norton vázban, de a Spori blokk több motorépítőt is megihletett már.
Az egyikori Buell márkáról már nem is beszélve, akik arra építették a tevékenységüket, hogy szerintük ennek az erőforrásnak nem csupán a H-D belépő szintű modelljében van helye. Az elképzelésük ugyan csak 2009-ig tartott ki, de szerintem nem tévedtek.
A Manxster fordított első teleszkópjai egy Suzuki TL1000S-ből származnak, az első keréknek pedig korábban egy GSX-R750 volt a gazdája. A visszajelzők a Motogadget-től származnak, a fényszóró pedig egy CB750-ről. A hátsó kerék egy Buell M2 Cyclone-ról való, amire láncos szekunder hajtást szereltek az eredeti bordásszíj helyett. És a legszebb az egészben, hogy ezt most lecsaphatod az e-bayen. Oké, a szállítás nem lesz olcsó, papírokra pedig a helyedben nem is gondolnék. De egyelőre nem jár az egekben az ára. A cikk írásának pillanatában alig több, mint egymillió forintnak megfelelő dollárt kértek érte.
Cimkék:
A motorozás alapvetően egyszemélyes műfaj, mégis sokan szeretjük, ha jön velünk utas. Jöjjön pár fontos dolog, amit ilyenkor nem árt tudni.
Elolvasom »Üzemanyagszivárgás léphet fel a 2016 után gyártott 690-es KTM Duke és Duke Rs modelleken, ezért a cég visszahívást rendelt el.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »