Nem olyan, mintha a Suzuki háza táján kicsit elanyátlanodtak volna mostanság? Persze Gixer addig lesz, ameddig az utolsó ember fel tudja vésni remegő kézzel egy atomháború sújtotta telepen a falra az „S” betűt, mielőtt lekapcsolná a lámpát. A nagy nakedjei is kifejezetten kívánatosak, a V-Strom 650 XT változata is érdekesnek tűnik. De ennyi. Hol van valami igazán érdekes és vágykeltő, amire az ember felkapja a fejét? A café raceresített SV650 lenne az? Ugyan már, ezt még ők sem gondolhatják komolyan. Na inkább mutatunk egy gusztusos DR-Z400 építést, hátha ihletet merítenek odaát Hamamacu környékén.
Az építés egyébként egészen viccesen indult. Frank Edens tényleg nem akart semmi különöset. Csupán a kerekeket és egy felfüggesztést rögzítő csavart akart kicserélni a saját DR-Z400S motorján a garázsban.
Aztán kicsúszott a kezéből az irányítás és ez lett belőle. Szerencsére. Nem mintha ezzel meglepte volna a környezetét. Eindhoven környékén ismerik a nevét, ugyanis motorokat épít a kreatívan elkeresztelt „Customs by Frank” cégér alatt.
„Az idő nagy részében saját magamnak építek motorokat, és nem megbízásokat teljesítek. Ezeket a gépeket teljesen újraépítem, és elsősorban a megérzéseimet követem. A motorok megsúgják nekem, hogy mire van szükségük. Aztán ha készen vagyok egy projecttel, akkor eladom.” – mondja Frank. Kész csoda, hogy a 2007-es DR-Z nem kötött ki korábban a műtőasztalon.
A DR-Z400 eredetileg négyféle kivitelben volt elérhető, amiből három rendszámozható volt, egy pedig nem. A fő csapásvonal mégis kétfelé osztható. Létezett az enduro specifikáció, és az utcai vagány supermoto. A fő eltérés természetesen a kerekek méreteiben és a rugóútban volt tetten érhető. Frank kitalált egy harmadikat, egy street trackert, ami a kettő között valahol félúton helyezkedik el.
„Olyan motort akartam csinálni, ami akár egy gyári koncepció is lehetett volna, vagy éppen a Suzuki valódi listáján is helyet kaphatott volna.” – meséli Frank erről a csinos kis disznóról. Ráadásul eredetileg egészen egyszerű keretek között akarta tartani az építést. Csak a felfüggesztést akarta módosítani, és új 19-es kerekeket szeretett volna bepasszítani. Aztán jött az internet, ahol hogy-hogy nem szembejött vele egy alumínium tank, amit a ’80-as években gyártottak és akkor a project hirtelen irányt váltott.
Nos, lássuk hát a részleteket! Ha érdekelnek, akkor kérlek lapozz!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Márciusban jön egy videójáték, ami motoros szemmel egészen érdekes lehet, ugyanis a hirhedt Man-szigeti TT versenyt dolgozza fel.
Elolvasom »Az utóbbi idők egyik legizgalmasabb pletykája, hogy egy 1'440 köbcentis motorral szerelt Hayabusa érkezhet közénk.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »