Az Indian Motorcycle a 2017-es milánói motorshow-n mutatta be az FTR1200-t, a Scout salakmotoros hangulatot árasztó változatát. A visszajelzések végül annyira pozitívak voltak, hogy simán gyártásba is küldhetik a kicsikét. Na többek között ezért is rendkívül fontos esemény az EICMA, mert lehetnek ilyen következményei. A motor az FTR750-et idézi, ami az amerikai flat track szériában több győzelemmel is gazdagította a gyártó dicsőségfalát.
Az Indian egyébként is tolja mostanában a Scout szekerét, méghozzá nagyon ügyesen. Promó videókkal és gusztusos fotográfiákkal igyekeznek erősíteni az emberek tudatában a jelenlétüket, és igen: azt, hogy ők mások, mint a Harley-Davidson – még ha a kulturális gyökereik majdhogynem ugyanoda is vezetnek vissza. Fiatalos, lendületes motorként mutogatják a “kis” felderítőt, jól érzik az aktuális trendeket és engedik el ezzel a modellel lassacskán a befutott vállalkozók kezét. Nem kezdőmotorként, nem belépőmodellként, hanem önálló, teljes értékű entitásként kezelik.
Ha visszaemlékeztek, akkor már a bobber változat bemutatása is nagy sikert aratott, legalábbis azt bátran állíthatom, hogy az ismerőseim körében jelentősen megnőtt a háztartási zsebkendő fogyasztás. Az FTR1200 Custom csupán egy koncepcióként kezdte a pályafutását, ami azon az FTR750 modellen alapult, amit az amerikai flat track szériában a Wrecking Crew csapat használ.
Az FTR1200-ben dübörgő szív ugyanaz az 1’133 köbcentiméteres V2-es erőforrás, ami az alapváltozatban is szolgálatot teljesít. Az acél csővázat viszont egyenesen a már említett FTR750-től örökli meg, na persze némi átalakítást azért igényel a rendszeresítés.
A tekintetet azonban úgyis az a gyönyörű 2-2 kipufogórendszer fogja vonzani, ami ugyan nem ismeretlen a műfajhoz közel, de attól még látványos. A rövidebb tengelytávval együtt egy nagyon kompakt, tömör motorkerékpár rajzolódik ki. Vajon képes lesz előcsalogatni az állatot az egyszeri riderből? Természetesen a kérdésem csupán költői.
Na persze ez így túl szép, hogy igaz legyen. Legyünk egy pillanatra szőrősszívű, rosszmájú, kurtalábú szkeptikusok. És tegyük fel a kérdést, hogy vajon meg fognak maradni a szénszálas elemek? Na és az a gyönyörű kipufogó változatlan formában teljesíteni fogja az Euro4 normáit? Gyaníthatóan nem ez fog történni. Ráadásul az itthoni piacot nem valószínű, hogy el fogják árasztani. Pontosan ugyanaz a baj vele, mint a BMW NineT modelljeivel. Mégpedig, hogy ez egy gyönyörű, ideális és őszintén vágyott második motor. Azt viszont felénk kevesen engedhetik meg maguknak, hogy egynél több kétkerekű pihenjen a garázsban. Na de inkább vessük le a fancsalgás rabigáját, és indítsuk be újra a lelkesedés-motorokat! Nézzétek meg az alábbi videót, és hagyjátok, hogy könnybe lábadjon a szemetek!
Na és most ki a legnagyobb huligán, kedves Triumph?
Ha valóban gyártásba kerül az FTR1200, akkor kétségtelenül csatlakozik a legérdekesebb, legfiatalosabb feeling motorok hadosztályához. Mi kíváncsian várjuk a fejleményeket és szüntelenül remélünk, mert egy ilyen bicajnak kétségtelenül aszfalton a helye.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »