Drapál János 1948. február 3-án született és 1985. augusztus 11-én vesztette életét egy végzetes verseny-balesetben. Emlékét a mai napig sokan őrzik, a mai fiatal motoros nemzedékből azonban biztosan vannak olyanok is, akik nem ismerik pályafutásának részleteit. Pedig ő volt az, aki 1971-ben Brnoban a magyar motorsport első világbajnoki futamgyőzelmét szerezte – ami abban az időben felfoghatatlan siker volt.
Az évek során mindössze 20 VB versenyen állhatott rajthoz – teljes szezonról akkoriban szó nem volt -, amelyekből négyet megnyert. A nemzetközi motorsport legnagyobb alakjai vélekedtek akkoriban úgy róla, hogy az akkoriban aktív versenyzők közül világ legjobb négy pilótája között van. Ugyan sajnos már 32 éve nincs köztünk, 70. születésnapjáról barátai és családja egy gyönyörű programmal emlékeztek meg.
Egykori versenybusz-sofőrje, Esztári István volt a főszervező, az esemény helyszíne pedig az óbudai Graphisoft Park. Igazán igényesen alakítottak ki mindent. A bejáratnál Drapál János utcai motorja fogadta a belépőket: a 900-as Kawasakit 1974-től használta. Mögötte volt az ebéd-terület felállítva, de a lényeg egy lépcsőn való lesétálás után jött. Két teremben kapott helyet rengeteg relikvia: több versenymotor, számtalan kupa, serleg és kinagyított fénykép.
A hivatalos program fél 11 után vette kezdetét: Révay Gyöngyi, Pilisszentiván polgármester-asszonya nyitotta azt meg. A város mai napig nagyon büszkén – és tegyük hozzá: nagyon szépen! – őrzi egykori híres szülöttjének emlékét. Amire Drapál Jancsi rá is szolgált, hiszen amikor azzal a feltétellel szerződtették volna Olaszországba, hogy oda is kell költöznie, fel sem merült benne annak elfogadása. Inkább maradt igazán jó eredményekre – mondjuk VB-címekre – örökké esélytelen, de magyar versenyző.
Zsembery Barnabás az Öreg Autó-, Motor és Motorcsónak Versenyzők Egyesületének nevében emlékezett meg és mesélt el néhány érdekes történetet. Majd jött a nap – talán túlzás nélkül mondhatom – fénypontja, amikor az asztalhoz hívták Hamar Zsigmondot, Reisz Jánost és Juhos Árpádot. Ők aztán hamar levetkőzték a lámpalázat – már ha volt nekik -, és jobbnál jobb sztorikat meséltek el Jancsiról.
A második oldalon jönnek a “nagyágyúk” beszámolói és a napról készült videós összefoglalónk is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »