A Benelli az idei évben útjára bocsájtja a 402S névre keresztelt modelljét. Nyilvánvalóan merítettek némi inspirációt a Ducati háza tájáról, hiszen sok részlet mellett már maga az összbenyomás, az összkép is bárkit emlékeztethet az XDiavel modellre. Nagy kérdés marad azonban az, hogy ha a power cruiserből kivesszük a powert, akkor mi marad a végére? Cruiser? Semmi esetre sem.
A világ motoros hírei napról napra érdekességekkel látnak el minket. Különösen igaz ez az év végi motor show-k idején. Már az előző évben is feltűnt sokaknak az EICMA alatt, hogy a Benelli új gépei erős design-rokonságot mutatnak a Ducati egyes modelljeivel. Van olyan, aki szerint ez egyenlő a blaszfémiával és szíve szerint rágyújtaná a gyárat az egész brancsra a kínai együttműködésükkel együtt. Na meg aztán vannak elnézőbbek is, akik úgy látják, hogy a nagyoktól tanulni igazán nem szégyen – és sokkal jobb bevált, szép küllemeket nézegetni, mint az esetleg félresikerült kísérletezéseket. Egy biztos: a Benelli még keresi a saját egyéniségét a piacon, de ha azt megtalálják – ne adj Isten, végre hozzá mernek nyúlni a saját örökségükhöz -, akkor újra ragyoghatnak az elismert márkák közötti fényben.
Nézzük meg jól ezeket a formákat. Egészen egyszerűen letagadhatatlan a hasonlóság a XDiavellel. De azért azt is ismerjük el egy pillanatra, hogy annak ellenére – vagy éppen pont azért – szép, divatos, friss. Egy darabig még nem fog ósdinak hatni a szemünkben. Tehát ő itt a Benelli belépőszintű power cruisere. Egy másik nagy kérdés, hogy vajon működhet-e ez a formavilág anélkül, hogy egy kitörésre váró bölény lakozna benne erőforrásként. Szerintem igen, csak a helyén kell kezelni. És persze inkább üljön ilyen gépre az a kezdő, vagy bátortalan rider, aki az effajta megjelenés előtt ereszkedik térdre.
Egy dologról azonban ne feledkezzünk meg. Hiába van az, hogy alig akad olyan motoros ezen a széles világon, akinek ne lábadna könnybe a szeme az olasz prémiummárka szénné gyúrt gyöngyszeme láttán. Hiába mondja bárki azt, hogy akkor már inkább ilyen kéne. Az XDiavel új ára annyival van hatmillió felett, amennyit sokan első használt motorjuk megvásárlására összesen szánnak. Tehát ne engedjük el a fülünk mellett az árat, amire itthon, mi hazai motorosok teljes joggal reagálunk igencsak érzékenyen.
Az elmúlt évben két ízben is volt alkalmunk Benelli motorokat tesztelni. Összességében a Tornado 302-t is szerettük, és a TRK502 nyergéből is elégedetten távoztunk, és jutottunk arra a konklúzióra, hogy az ár-érték arányt figyelembe véve ezek bizony számba vételre érdemes motorok. Így aztán a 402S érkezése sem vált ki belőlünk komolyabb riadalmat, sőt bevallom férfiasan, hogy némi elfogultsággal én a magam részéről még meg is szavazom neki a kezdeti bizalmat.
A 402S szíve gyanánt egy 399 köbcentiméteres sorkettes blokk szolgál, amit a Benelli saját bevallása szerint 39 lóerőre és 35 newtonméteres forgatónyomatékra hangolt. Felmerül bennem a kérdés, hogy ha már úgyis készen állt egy valamivel erősebb erőforrás, amit a TRK502-ben használnak, akkor miért nem azt passzírozták bele ebbe az ugróbölényt imitáló, erőt sugárzó testbe? Mindegy is, a mindössze 160 kilogrammot nyomó motor mozgatásával feltehetőleg ez is meg fog birkózni, a 16 literes tank pedig segíteni fogja leendő tulajdonosait abban, hogy éppen csak ne kapjanak agyérgörcsöt az állandó tankolási kényszer miatt.
A motorok felszereltségére eddig sem volt panasz a Benelli háza táján. Elöl 41 milliméteres fordított villák vannak, és az ABS alapfelszereltségében biztosak lehetünk. Ha tartják magukat az eddigiekhez a gyárnál, akkor Pirelli gumikon lehet majd kigurítani a szalonból. A pontos áráról egyelőre nincsenek információink, de ha a Tornado és a TRK502 kétmillió forint körüli árára gondolunk, akkor valószínűleg az új jövevényt is ekörül fogják belőni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »