A továbbhaladás előtt egy utolsó gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni a versenyzőknek a Pisco környékén elterülő Ica dűnéken. A kőkemény sivatagi terep mind navigáció, mind motorozási tudás szempontjából vízválasztó – így elmondható, hogy a 2018-as Dakar tényleg keményen kezdődött. A harmadik nap egy 295 kilométeres speciállal indult, amelybe egy röpke négy kilométeres neutralizációs szakasz volt beépítve. A befutó után a mezőny 203 kilométert közúton téve meg jutott el San Juan de Marconába.
Ráadásul a rajtnál visszaállt a megszokott rend: a motorosok indultak elsőként, és csak utánuk startoltak az autók. Így ismét hajnalban kezdte el húzni a gázt a kétkerekű szekció, amelyet az előző napot megnyerő Hondás Barreda nyitott. Így logikusan neki volt a legnehezebb dolga. Szó szerint szenvedett is egész nap: általában az első tízbe alig fért be. Majd elvétett egy balos kanyart – de a hibáját csak 15 kilométer múlva vette észre.
Az összesen harminc kilométeres kerülővel pedig annyit vesztett, hogy a napi célba csak huszonnyolcadikként érkezett meg. Összetettben is visszacsúszott a 14. pozícióba több mint 22 perces hátránnyal. Persze elég visszaemlékezni a tavalyi évre, amikor a tiltott helyen tankolásért kapott egy órás időbüntetést követően észvesztő felzárkózást mutatott be. Úgyhogy talán innen sem reménytelen a helyzete!
A nap első felében a címvédő Sam Sunderland állt az élen. A 2016-os győztes és a tavaly combcsont-törést szenvedő ausztrál Toby Price azonban az első két óvatosabb napja után felvette a fonalat, és egy darabig szorosan brit csapattársa mögött haladt, majd a vezetést is átvette. A gyorsasági második felében azonban megérkezett Pablo Quintanilla a Husqvarna nyergében, és ő vezette a többieket a befutó felé. A legvégén azonban ő is hibázott egyet…
Így végül a napot Sam Sunderland nyerte, akit a Honda becsületét igencsak megmentő és egész nap nagyon szép stabilan motorozó Kevin Benavides követett. Price harmadik lett, Quintanilla visszacsúszott ötödiknek – közéjük Ricky Brabec jött be szintén egy gyári Hondán. A Yamahák nagyon gyenge napot zártak: egyik gyári WR450 Rally sem fért be az első tízbe.
Összetettben Sunderland vezet Benavides előtt, Quintanilla a harmadik, Toby Price pedig feljött a negyedik helyre. Az első tízben még ott van három gyári Yamaha is – igaz, nekik már mind tíz perc feletti hátrányuk van az elsőhöz képest. A menet azonban egyre keményedik: ma már 330 kilométer gyorsasági várja a mezőnyt – így még mindig csak azt lehet mondani: nagyon az elején jár a jubileumi Dakar Rally!
Érdemes megfigyelni a napi összefoglalóban, hogy itt az abszolút élmezőny is esik-kel: ilyen terepen nincs kivétel!
Gyorsan ejtsünk szót három versenyben levő honfitársunkról is. Gyenes Mani a sivatagi napot a 35. helyen zárta, összetettben pedig a 33. Hátránya Sunderlandhez képest 1 óra 14’16”. Saghmaister Gábor a napot a 109. helyen zárta, a piros-fehér-zöld színeket egyedüliként képviselő Dési Janek pedig az előkelőbb 99. lett. Összetettben Gábor a 105., János pedig a 107. pozícióban állnak – így mindketten küzdhetnek tovább kőkeményen. Hajrá fiúk!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
1 | 1 | SAM SUNDERLAND | KTM | 03H 20′ 43” | – | – |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | 03H 23′ 46” | + 00H 03′ 03” | – |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 03H 24′ 11” | + 00H 03′ 28” | – |
4 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | 03H 24′ 38” | + 00H 03′ 55” | – |
5 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | 03H 25′ 03” | + 00H 04′ 20” | – |
6 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | 03H 25′ 51” | + 00H 05′ 08” | – |
7 | 9 | STEFAN SVITKO | KTM | 03H 26′ 46” | + 00H 06′ 03” | – |
8 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | 03H 27′ 06” | + 00H 06′ 23” | – |
9 | 68 | JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO | HONDA | 03H 27′ 49” | + 00H 07′ 06” | – |
10 | 55 | WALTER NOSIGLIA JAGER | KTM | 03H 29′ 10” | + 00H 08′ 27” | – |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
1 | 1 | SAM SUNDERLAND | KTM | 06H 44′ 23” | – | – |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | 06H 49′ 01” | + 00H 04′ 38” | – |
3 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | 06H 49′ 23” | + 00H 05′ 00” | – |
4 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 06H 51′ 51” | + 00H 07′ 28” | – |
5 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | 06H 52′ 23” | + 00H 08′ 00” | – |
6 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 06H 53′ 13” | + 00H 08′ 50” | – |
7 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | 06H 55′ 00” | + 00H 10′ 37” | – |
8 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | 06H 55′ 17” | + 00H 10′ 54” | – |
9 | 7 | FRANCO CAIMI | YAMAHA | 06H 57′ 25” | + 00H 13′ 02” | – |
10 | 23 | XAVIER DE SOULTRAIT | YAMAHA | 06H 57′ 33” | + 00H 13′ 10” | – |
Képek és videó: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »