Van egy motorkerékpár típus, amelynek tulajdonosai különösen szeretik utólagos kiegészítő világítással dekorálni motorkerékpárjaikat. Természetesen semmilyen negatív megkülönböztetést nem kell belegondolni a nyitó gondolatba, de a tény attól még tény: a Honda GoldWing-ből látható a legtöbb olyan példány, amely egy kamionhoz hasonlatosan agyon van rakva ledsorokkal. Végül is a párhuzam logikus, hiszen a japán túralegenda némileg emlékeztet egy kétkerekű kamionra… Meg a karácsony fájára is.
Leszámítva a feltűnősködést azt lehet mondani, hogy az agyonledezett GoldWingek amúgy a biztonságos éjszakai motorozás nagykövetei. Mutassatok egyetlen autóst, aki a vaksötét országúton egy fentihez hasonló csillogó csatahajót nem vesz észre! A legheréltebb kipufogó sem közelíti meg a hatékonyságát! Egyébként a motorosoknak szánt ledes biztonsági kiegészítők komoly múltra tekinthetnek vissza: láthattatok ilyen hátizsákot és kabátot is korábban az Onroad.hu oldalán.
A fenti két dekorációs és biztonsági kiegészítő stílust a Karácsony közeledő ünnepével viszont nem lehet tökéletesebben ötvözni, mint a fenti képen és a lenti videón látható. A rendszám-töredékből vélhetően amerikai motoros társunk szó szerint vette a dolgot: motorja hátuljára egy kis (vélhetően mű-) fenyőfát erősített. Amelyre a hagyományos piros mellett szabványos kadmium-sárga fénydiódákat illesztett – és azokat be is kötötte a masina elektromos rendszerébe. Vagyis a fények nem öncélúak!
If you want to stay safe on the road, light your bike up like a christmas tree. from motorcycles
A dolog karácsonyi jellege mellett tehát tényleg tesz valamit a biztonságért. Egészen addig a pillanatig, ameddig a karácsonyfa rögzítése el nem enged. Mondjuk nagyobb tempónál. Amikor valakivel szembe repül az autópályán egy fényfüzéreket hullató mini fenyő kétszázzal, annak lehet hogy nem a biztonság fog először eszébe jutni…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »