A milánói motormutogató gigadzsembori még ennyi idő elteltével is képes meglepetéseket tartogatni. Nem is csoda. A Föld lakosságának az a parányi százalékocskája, akinek szerencséje van a show idején személyesen nyálat csorgatni az újdonságok felett, azoknak a figyelmét is könnyen elkerülheti egy-egy nem túlhypeolt momentum. Többnyire a nemzetközi szaksajtó is elballagott egy jobb sorsra érdemes tanulmánymotor mellett. A social média viszont felkapta, megpörgette és tovalendítette. És akkor leesett a tantusz: bakker ez egy Katana koncepció!
Joggal merül fel a kérdés, hogy mégis hogyan eshetett ez meg? Hiszen minden józan gondolkodású ember arra számítana, hogy egy ilyen hírt már a Katana név jogán is leütnek, mint kultúrzsurnalisztát a viszkikóstolás után. Ez a név egy felhatalmazás – sőt felhívás – a gyermeki rajongásra. A válasz egyszerű. De kedves olvasó, nem hagyhatlak figyelmeztetés nélkül, hogy hűtsd le lángoló lelked és készülj fel az árnyodalra.
Bizony. Ahogy mondom, ezt nem a Suzukitól kapta az istenadta nép. A művet Rodolfo Frascoli, és az Engines Engineering műhely hozta létre. Azonban az a tény, hogy a Suzuki felkarolta és a saját szárnyai alatt mutatta meg az EICMA keretein belül, arra enged következtetni, hogy a vállalat figyelemmel kíséri a project által keltett visszhangokat. Ez pedig okot adhat némi bizakodásra, ugyanis úgy tűnik, hogy végül csak sikerült felborzolni a kedélyeket a legendás névvel kapcsolatban.
A GSX-S1000F alapjain készült motor az idei év egyik legkívánatosabb tanulmánymotorja lett, pedig a mezőny erős. Hiába, Frascoli úr érti a dolgát. Neki köszönhetjük a Moto Guzzi Grisot, de abban is benne volt a tenyere, hogy a Triumph Street Triple modellt ma olyannak ismerjük, amilyen. Mi pedig remegő lábakkal és izzadó tenyérrel izgulunk azért, hogy szöget üssön a dolog a Suzuki nagyvezírjeinek fejébe. Hiszen úgy tűnik, hogy az a designer, aki a forma hagyományait tiszteli, és mégis képes újszerűen tálalni azt, már megvan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »