Öt éves pályafutás után a Kawasaki nyugdíjazza A2-es jogsival is vezethető sportmotorját. A Ninja 300-at némileg nagyobb lökettérfogattal váltja az utód. Nem titkolt cél, hogy a konkurensek méltó versenytársa legyen az aprócska sportmotor, ami így már hasonló – vagy akár jobb – menettulajdonságokkal fog bírni, mint a Yamaha YZF-R3 vagy a KTM RC390.

A sziluett – és főleg a fejidom – erősen emlékeztet egy sokkal nagyobb Kawasaki sportmotorra. Megvan?
Persze sokkot nem kaptunk, hiszen szemfüles fotósok ezt is elkapták a nyár vége felé. Pedig elég messzire vitték a marktingesek a forgatásra… A Kawasaki elmondása szerint a váltás fő mozgatórugója a szigorodó környezetvédelmi normáknak való megfelelés volt. Az új modell is értelemszerűen teljesíteni fogja az EURO-4 normákat. Az újdonság megörökölte a 300-as előd főbb jellemvonásait, így marad a soros kéthengeres erőforrás, csupán nagyobb furattal. A kategóriájában egészen emberesnek nevezhető 45 lóerő fog rendelkezésünkre állni.
Továbbra is fontos szempont volt a saját tömeg alacsonyan tartása, amit elsősorban a kisebb tank (17-ről 13,5 literre csökkent a kapacitása) segítségével értek el. A végső mérlegelést 167 kilogrammra hozták ki a tervezők. A fejlesztések között ki kell emelni a csúszókuplungot, ami eddig csak a nagyobb sportmotorok kiváltsága volt. Ezen felül nagyobb, 41 milliméteres első villával, 310 millis szimpla első féktárcsával, szélesebb hátsó gumival (150/60R17) és LED világítással is büszkélkedhet az új Ninja.
Árakről és elérhetőségekről egyelőre nem tudunk még beszámolni, de hamarosan ez is kiderül. Nektek hogy tetszik az újdonság? Mi a véleményetek erről a géposztályról?
Cimkék:
A Honda hazai seregszemléjükön bemutatott egy gyönyörű tanulmányt. Reméljük, hogy a Neo Sports Café egyszer valósággá is válik!
Elolvasom »Írhatnék még valami ütős bevezetőt, de szerintem a címet már nem nagyon lehet hova fokozni. Ez egy katonai drón motorjával szerelt tracker!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »