A Benelli háztáji 500 köbcentis blokkja a maga 8’500-as fordulatszámon hozott 48 lóerejével és a 4’500-on leadott 45 newtonméteres nyomatékával első hallásra nem tűnik egy izompacsirtának. A maga kategóriájában azonban hiba lett volna nem A2-es jogsihoz passzoló értékekre hangolni a két darab, ikertornyokként sorban álló hengert. Ebből a szintből viszont úgy tűnik, hogy amit lehet azt kihoztak. Annak, aki nem a száguldásért motorozik, könnyen elég lesz hosszú távon is. Haverokkal kirándulni, és nagyokat túrázni jókat lehet vele, anélkül, hogy az embernek azon járna az esze, hogy hiányzik néhány ló.
Egyébként is van egy elméletem, miszerint létre kellene hozni egy motoros lelkisegély egyesületet, ahol a körberakott székeken ülve megnyílhatnának a frusztrált bájkerek – és bevallhatnák legféltettebb titkaikat. Valahogy így nézne ki: “Péter vagyok, és nem tudom kimotorozni a 160 lóerős bestiámat, de nem merem eladni, mert akkor kiröhögnek a csapatban”. A Benelli TRK502 lehet, hogy nem fogja leszakítani az arcod, de városban és azon kívül is teljesít ott, ahol kell. És ez nem azt jelenti, hogy az autópálya tempót ne bírná ki, de az azért már nem az ő igazi terepe – legalábbis ha sietni akarsz. Saját műszere szerint kicsivel 160 kilométer/óra fölött van a végsebessége – a 130-140 hosszú távon sem erőlködés vele. Országúton az előzgetés nem okoz gondot neki.
Azt, hogy én bármikor nekiindulnék egy nagyobb túrának a TRK nyergében, feldobozolva, utassal is, mondjuk autópályamatricára nem szórnám fölöslegesen a pénzt. Pedig alattam lett volna lehetősége kivillannia a blokk gyenge pontjainak, hiszen amikor ráállok a mérlegre, az nyöszörögve rimánkodik a kegyelemért. Ennek ellenére minden tartományban teszi a dolgát. Csak ne lenne a rezonancia olyan zsibbasztó pont 110-es tempónál a kormányon, mintha két üzemmeleg vibrátorba kellene kapaszkodni. A kellemetlenségért talán kárpótolja valamelyest a tulajdonost a barátságos fogyasztás. A teszt időtartama alatt 4,04 literes kajálási átlaghajlamot sikerült kisajtolnom belőle, ami kombinálva a 20 literes üzemanyag tartály befogadó képességével egészen kellemes hatótávot eredményez.
Nyilvánvaló, hogy a futóműért felelős mérnökcsapatba bekerült egy büszke hazánkfia is, de legalábbis valaki Kelet-Európából, hiszen az úthibákon nagyon jól viselkedik a Benelli. Kanyarban sem nagyon okoz meglepetést egy hupli, kifejezetten selymesen siklottunk át a Mátrán. Már persze a lehetséges határokon belül. Az elől 50 milliméter átmérőjű fordított teleszkópok pont olyan jók, mint amilyennek első ránézésre tűnnek. Hátul egy körmös kulccsal állítható előfeszítésű központi rugóstag van. Dicséretére legyen mondva, zokszó nélkül viselte a nyúzásomat. Tehát minden adott a kényelmes túrázáshoz. Az élményen csak a túl puha ülés ront sokat: egy-kétszáz kilométer megtétele után olyan, mintha vason ülne az ember. Akkor aztán nincs mese, le kell szállni pihentetni a sejhajt.
Elöl két nagy méretű tárcsafék kapott helyet, amiken négydugattyús radiálisan felhelyezett féknyergek csimpaszkodnak, hátra pedig egy szimpla tárcsafék került. Ezek együtt kielégítően jól végzik a dolgukat. Szemenszedett hazugság lenne azt állítanom, hogy nem volt már szerencsém határozottabb megálláshoz, de azért nagy panaszra nincsen ok: a rendszer korrektül birkózik a TRK tömegével és menetdinamikájával. Az ABS természetesen ma már szükséges, és meglepően finoman teszi a dolgát. Az alkotók azonban gondoltak azokra is, akik mégis lekanyarodnának az útról, így a rendszer kikapcsolható.
A következő oldalon megtudhatod, hogy mennyibe kerül a TRK, és mi a végső ítélet róla. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »